امیر قلعه‌نویی: ساختن یک زمین تمرین برای ما افتخار شده، این ناشی از بی‌کفایتی مدیران ماست

  • ورزشی
  • شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۵
    کد خبر :425643

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت که به نظر او، زردپوشان اصفهانی از لحاظ رفتاری و اخلاقی، ماشین‌سازی را شکست دادند.

امیر قلعه‌نویی درباره تبریک تولدش در فضای مجازی در روزهای گذشته اظهار داشت: پس از دیدار تراکتورسازی و استقلال که آن اتفاقات افتاد، چند سالی دلگیر بودم، اما در روزهای اخیر مردم استان‌های تهران، تبریز، اصفهان و … به من تبریک گفتند. از این اتفاق خیلی خوشحال و متوجه شدم در این 40 سال، خدا را شکر که راه را درست رفتم که مردم این‌قدر نسبت به من لطف دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه دیداری را مهمترین بازی تاریخ فوتبال ایران می‌داند، تصریح کرد: دیدار ایران – استرالیا با گل اسطوره فوتبال ایران، یعنی خداداد عزیزی مهمترین بازی فوتبال ایران بود. آن هشت دقیقه پایانی بازی هم برای ما به اندازه هشت سال گذشت. بازی‌های مهم زیادی برگزار شده، اما آن مسابقه شرایط خاصی داشت.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره تساوی یک – یک این تیم مقابل ماشین‌سازی در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال خاطرنشان کرد: بازی دو نیمه متفاوت داشت. ما در نیمه اول خوب نبودیم و البته در این نیمه به حریف اجازه خلق موقعیت ندادیم. با توجه به 10 نفره شدن حریف، در نیمه دوم به بازی مسلط شدیم و هر چند اوایل این نیمه یک ضدحمله خوردیم، اما لایق پیروزی در این مسابقه بودیم. با این حال از برخی شرایط ناراحتم. سعید آقایی و خالد شفیعی برای تیم (تراکتورسازی) زحمت کشیدند و نباید به آنها توهین می‌شد. آقایی خودش آذری‌زبان بوده و خالد در تبریز زحمت کشیده است. از زمان گرم کردن بازیکنان، هواداران علیه این دو بازیکن فحاشی کردند. متأسفانه هدف برخی‌ها این است که با پول‌هایی در این فوتبال، به هر شکلی به هدف‌شان برسند.

قلعه‌نویی با اشاره به تقدیر باشگاه سپاهان از علی دایی در دیدار این تیم مقابل سایپا در هفته گذشته گفت: آقایی و شفیعی چند سال در تبریز زحمت کشیدند و به آنها توهین شد. این به مسائل برنامه‌ریزی شده برمی‌گردد. من خیلی خوشحالم که سپاهان فرااستانی می‌شود. در بازی‌های قبل ماشین‌سازی به جز دیدار مقابل استقلال، کمتر از 500 هوادار به ورزشگاه می‌رفتند. این ریشه در آن مسائل دارد و جای تعجب است که چرا پیگیری نمی‌شود. حضور جمعیت باعث دلگرمی است، اما چرا به آقایی و شفیعی توهین شد؟ بالاخره فوتبال ایران است و همه چیزمان به هم می‌خورد!

وی با گلایه از قضاوت یاسر همرنگ در این بازی خاطرنشان کرد: از نظر من، ما در این مسابقه پیروز شدیم. فکر می‌کنم از نظر رفتاری و اخلاقی، این مسابقه را بردیم. به نظرم داوری اصلاً خوب نبود و تحت تأثیر جو ورزشگاه قرار داشت. عزیز معبودی در محوطه جریمه روی بازیکن ما خطا کرد و علاوه بر اعلام پنالتی، باید اخراج می‌شد. همچنین گل سالم شهباززاده را نپذیرفتند و این مسابقه حداقل هفت دقیقه وقت اضافه داشت.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه افزود: در اواخر دقایق تلف‌شده، یک کرنر نصیب ما شد که اجازه ندادند کرنر بزنیم. جو خوبی را در ورزشگاه شاهد نبودیم و فکر نمی‌کنم فوتبال ما با این رفتارها به جایی برسد. اینکه پول خرج کنند و این کارها را انجام دهند، درست نیست. باشگاه سپاهان کار زیبایی در حق علی دایی انجام داد که وظیفه ما بود. امیدوارم فوتبال ما به این سمت برود. البته من این اتفاقات را به حساب هواداران و باشگاه ماشین‌سازی نمی‌گذارم، چون فلسفه آنها این‌گونه نیست.

قلعه‌نویی با بیان اینکه تیمش را حتماً در نیم‌فصل تقویت می‌کند، گفت: اگر قرار باشد در کورس قهرمانی باشیم، تیم را در چند پُست تقویت می‌کنیم. یک ماه قبل به باشگاه درخواست جذب بازیکن دادم و اسامی بازیکنان مورد نظرم را هم به باشگاه می‌دهم. از باشگاه سپاهان و هواداران‌مان که 12 ساعت برای رسیدن به تبریز در راه بودند، تشکر می‌کنم. با وجود اینکه تیر و ترکش‌ها آغاز شده است، آینده سپاهان را خیلی خوب می‌بینم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال در مورد دیدارهای دوستانه این تیم در هفته‌های گذشته اظهار داشت: تیم ملی و فوتبال ما ابتدا باید آرامش داشته باشند. در شش سال گذشته، فوتبال ما آرامش نداشته و شما باید دلیل آن را بیابید. در سال‌های گذشته، برانکو، دایی، قطبی و من در تیم ملی حضور داشتیم، اما هر اتفاقی می‌افتاد، فوتبال ما آرامش داشت. با این حال آقایان می‌گویند یک زمین تمرین برای ملت بزرگ ایران درست کردیم. با این فرهنگ، درست کردن یک زمین تمرین افتخار شده است. این ناشی از بی‌کفایتی مدیران ماست. 50 سال پیش یک درست کردیم ورزشگاه آزادی را در سه سال درست کردیم که اگر دهکده‌های المپیک و … را کنار بگذارید، بزرگ‌ترین مجتمع ورزشی در دنیاست، اما می‌بینیم به پایین‌ترین سطح رسیده‌ایم که ساختن یک زمین تمرین، افتخار شده است.

«این اتفاقات در زمان دادکان یا مصطفوی رخ نمی‌داد.»، قلعه‌نویی با بیان این جمله تصریح کرد: برخی‌ها برای ماندن دست به هر کاری می‌زنند. با این حال فوتبال ما به آرامش نیاز دارد. زمان حشمت مهاجرانی که یک تیم از دو قاره به جام جهانی صعود می‌کرد، ایران به این مسابقات رسید. پس از آن هم با جلال طالبی نتایج خوبی در جام جهانی گرفتیم. خدا را شکر مهاجرانی، دایی، حجازی، مهدوی‌کیا و علی کریمی، بهترین‌های آسیا شدند. این افراد در زمانی بودند که مربیان ایرانی حضور داشتند. ما باید به ایرانی‌بودن‌مان افتخار کنیم، اما متأسفانه نوع رفتار مدیران ما به گونه‌ای است که آقایان هر کاری می‌خواهند، انجام می‌دهند. در روزهای باقیمانده تا جام ملت‌های آسیا، تیم ملی باید آرامش داشته باشد و این تیم باید در مورد این بازی‌ها پاسخ بدهد. در زمان حضور من در تیم ملی، اینقدر شجاعت داشتم که با تیم دوم به مکزیک رفتیم و چهار گل خوردیم. پس از آن به تورنمنت امارات رفتیم و بعد با بلاروس بازی کردیم.

به گزارش تسنیم ،وی با گلایه از کیومرث هاشمی (سرپرست وقت فدراسیون فوتبال) خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با او داشتم،‌ گفتم پس از سه سال با استقلال قهرمان شدم و می‌خواهم با این تیم به جام باشگاه‌های آسیا بروم. هاشمی گفت تیم ملی شرایط خوبی ندارد و به ما کمک کن. من گفتم یک مربی برای رسیدن به اهداف خود، از یک جام جهانی تا جام جهانی بعدی زمان می‌خواهد و من هم چنین زمانی می‌خواهم که هاشمی گفت خیالت راحت. به آنها برنامه دادم و گفتم با این بازیکنان به جام ملت‌های آسیا می‌رویم و سپس همانند کار فرگوسن در منچستریونایتد، کم کم بازیکنان را جابه‌جا می‌کنیم تا به تیم ملی لطمه‌ای وارد نشود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: بعدها آخوندی در یک مراسم افطاری به من گفت که علی‌آبادی (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) پیام داده که از قلعه‌نویی حلالیت بطلبم. از آخوندی پرسیدم چرا، که او گفت صفایی فراهانی گفت قلعه‌نویی را کنار بگذارید تا من اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب کنم. ببینید مدیران ما در چه حدی هستند. با آن رفتارها، فوتبال ما تعلیق شد و علی‌آبادی و صفایی فراهانی همزمان کار می‌کردند. ما با این شرایط در جایگاه اول آسیا بودیم. نه به آن شرایط، نه به وضعیت فعلی که این اتفاقات می‌افتد و همه سکوت می‌کنند. ان‌شاءالله تیم ملی ما با آرامش به جام ملت‌های آسیا برسد.

«یکی از مواردی که سپاهان از آن ضرر کرد، دور بودن از مسابقات است.»، قلعه‌نویی با بیان این جمله گفت: این در اختیار کادر فنی نیست و فیفادی بوده است. به‌هرحال باید با هم تعامل کنیم، چون فوتبال جای قشنگی‌هاست. این اتفاقات هم تنها در فوتبال ایران رخ می‌دهد. چطور تیم‌های ملی والیبال و فوتسال با بهترین تیم‌های جهان بازی می‌کند، اما تیم ملی فوتبال مشکل دارد؟ اگر به خاطر تحریم‌هاست، باید این مسائل را کنکاش کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید