توافقنامه پاریس دست و پای کشورهای در حال توسعه را می‌بندد

  • سیاسی
  • شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۵۱
    کد خبر :425466

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توافقنامه پاریس در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز شده و صرفا دست و پای کشورهای در حال توسعه را می بندد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با مهر، با اشاره به نامه ظریف و زنگنه به رئیس جمهور برای تسریع در الحاق به توافقنامه پاریس، گفت: رعایت محیط زیست و حفظ هوای پاک وظیفه همه آحاد بشر است و ما هم متعهد به آن هستیم.

وی ادامه داد: چنین کنوانسیون هایی از جمله توافقنامه پاریس به تعبیر مقام معظم رهبری در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز می شوند و صرفا برای بستن دست و پای کشورهای در حال توسعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خروج رسمی آمریکا از توافقنامه پاریس، تصریح کرد: چندی پیش آمریکایی ها به راحتی از این توافقنامه خارج شدند اما هیچ مرجعی علیه آمریکا شکایت نکرد و هیچ نهادی این کشور را جریمه نکرد.

یک بند از معاهده عملیاتی نشود جریمه می‌شویم

نقوی حسینی افزود: این در حالی است که در صورت الحاق ایران به توافقنامه پاریس، اگر حتی یک بند از این معاهده را عملیاتی نکنیم، فوری جریمه می شویم و بیانیه و اطلاعیه هایی علیه کشورمان صادر می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل ما با این کنوانسیون در این مسئله است که بین کشورها تفاوت های زیادی قائل می شوند و صرفا هزینه های سنگینی به کشورهای در حال توسعه تحمیل می شود اما بسیاری از کشورها چون آمریکا قوانین این کنوانسیون ها را زیر پا می گذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید