بوئینگ خبر امضای یادداشت تفاهم با قشم ایر را تأیید نکرد

    کد خبر :42515

در حالی مدیرعامل قشم ایر از امضای یادداشت تفاهم خرید ۱۰ فروند ۷۳۷ مکس با بوئینگ خبر داده که این کمپانی هواپیماسازی هنوز خبری از این تفاهم نامه در سایت خود منتشر نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر در گفت وگو با یکی از رسانه ها از امضای یادداشت تفاهم با بوئینگ برای خرید ۱۰ فروند هواپیمای نو ۷۳۷ مکس خبرداده و گفته است این یادداشت تفاهم در حاشیه نشست دو هفته قبل یاتا (اتحادیه جهانی ایرلاین ها) در مکزیک به امضا رسیده است.

بر اساس این گزارش، سایت رسمی شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ هیچ گونه خبری درباره امضای این یادداشت تفاهم منتشر نکرده و این خبر هنوز با واکنش رسمی از سوی بوئینگ مواجه نشده است.

این در حالی است که شرکت های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس هر گونه امضای یادداشت تفاهم و قرارداد را ولو در اندازه ها و ابعاد کوچک بلافاصله در سایت رسمی خود منتشر می کنند که نمونه آن انتشار تسلسل وار اخبار امضای یادداشت تفاهم های شرکت بوئینگ در حاشیه نمایشگاه هوایی بورژه پاریس است.

چند مدل از خبرهای بوئینگ برای معرفی تفاهم نامه های فروش

به عنوان مثل بوئینگ در وب سایت رسمی خود طی دو روز گذشته خبر امضای یادداشت تفاهم فروش ۲۰ فروند ۷۳۷ مکس به ایرلاین چینی «روییلی ایر» به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار را منتشر کرده است. همچنین این شرکت در خبر دیگری از امضای یادداشت تفاهم با شرکت هلندی لیزینگ هواپیمای «ایرکپ» و متعلق به ایرلاین سنگاپور به عنوان دریافت سفارش و واسطه خرید برای مشتریان این شرکت لیزینگ به تعداد ۱۵ فروند ۷۳۷ مکس رونمایی کرده است.

از دیگر اخبار منتشره در سایت رسمی بوئینگ می توان به خبر امضای یادداشت تفاهم با ایرلاین الجزایری «تسیلی ایر» به منظور ساخت و فروش تنها سه فروند ۷۳۷ ـ ۸۰۰ به ارزش ۲۹۴ میلیون دلار اشاره کرد. همچنین ایرلاین پانامایی «کوپا» در حاشیه این نمایشگاه با بوئینگ بر سر خرید ۱۵ فروند ۷۳۷ مکس به تفاهم رسیده اند و یادداشت آن را به امضا رسانده اند. ایرلاین چینی «ژیامن» نیز با این شرکت برای خرید ۱۰ فروند هواپیما از خانواده ۷۳۷ مکس یادداشت تفاهمی را به امضا رسانده که ارزش آن ۱.۲ میلیارد دلار است. بوئینگ توانسته در حاشیه نمایشگاه بورژه پاریس، از دو ایرلاین «مالیزیا ایر» و «دانگهای» (چینی) هر کدام ۱۰ فروند ۷۳۷ مکس دریافت کند.

همه اینها نشان می دهد که بوئینگ مقید به انتشار اخباری امضای یادداشت های تفاهم خود با هر ایرلانی در دنیا ولو به تعداد اندک باشد. اما تا به حال خبری از امضای یادداشت تفاهم با قشم ایر را روی خروجی سایت خود قرار نداده است که جای سؤال دارد.

فاینانس هواپیمای دست دوم از سوی بوئینگ؟!

همچنین شکرآبی مدیرعامل قشم ایر در بخش دیگری از اظهارات خود از خرید چند فروند بوئینگ دست دوم با عمر کوتاه خبر داده و گفته همه هواپیماهای نو و دست دوم بوئینگ از سوی این شرکت فاینانس می شود. این در حالی است که همواره بوئینگ، ایرباس و سایر سازندگان وسایل نقلیه بزرگ مقیاس (از نظر هزینه ساخت) مانند هواپیما، واگن و لوکوموتیو قطار و انواع شناورهای اقیانوس پیما تنها محصولات نو خود را فاینانس می کنند و اصولا در هیچ کجای دنیا هواپیمای دست دوم را از کمپانی سازنده خریداری نمی کنند، بلکه آن را از ایرلاین های دیگر می خرند که فروشنده هواپیمای دست دوم با هدف تأمین مالی خرید هواپیمای نو، هواپیماهای قبلی خود را به صورت نقدی می فروشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید