ظریف: ریسک پذیری کشورهای اروپایی تا حد قابل توجهی پایین بوده است

    کد خبر :425120

وزیر خارجه با اشاره به تعهد سیاسی اروپا برای تضمین منافع ایران از برجام، یادآور شد: ریسک پذیری کشورهای عضو اتحادیه تا حد قابل توجهی پایین بوده و باید ببینیم تا کجا آمادگی دارند این کار را پیش ببرند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از سفری دو روزه به ایتالیا برای شرکت در چهارمین نشست گفتگوهای مدیترانه ای در رم، با اشاره به ملاقاتهای انجام شده عنوان کرد: در ملاقاتها علاوه بر گفتگو در خصوص روابط دوجانبه، درباره یمن و سوریه و ضرورت پایان دادن به وضعیت بسیار نابسامان مردم یمن و حرکت در مسیر راهکار سیاسی در سوریه، گفتگو شد.

وی بحث برجام و مقابله با سیاستهای یکجانبه گرایانه آمریکا را از دیگر موضوعاتی خواند که در همه جلسات درباره آن گفتگو شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: تقریبا جامعه بین الملل به صورت اجماعی از این سیاستها خسته شده و خطر این سیاستها برای آینده جامعه بین الملل را مشاهده می کند، اما از طرف دیگر لازم است این آمادگی را پیدا کنند که برای مقابله با این سیاستها و جلوگیری از اینکه این سیاستها به یک رویه در روابط بین الملل تبدیل شود، هزینه های لازم را انجام دهند که بسیار فراتر از موضوع هسته ای ایران و مذاکراتی است که با ایران بوده، بلکه به آینده روابط بین الملل و نحوه ای که جامعه بین الملل می خواهد در مقابل سیاستهای بسیار کوتاه نظرانه آمریکا رفتار و حرکت کند، بازمی گردد.

ظریف درباره همکاری های اقتصادی نیز گفت: زمینه برای کار مشترک و استفاده از مکانیسمهای ویژه در بسیاری از ملاقاتهای انجام شده مطرح شد.

وی افزود: احساس می کنم این آمادگی وجود دارد، اگرچه ریسک پذیری کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا حد قابل توجهی پایین بوده، ولی از نظر تعهد سیاسی این تعهد وجود دارد و باید ببینیم تا کجا آمادگی دارند این کار را پیش ببرند.

ظریف در مدت حضورش در رم ضمن شرکت در این نشست در حاشیه آن با برخی مقامات شرکت کننده از جمله وزرای خارجه روسیه، ژاپن، ایتالیا و … دیدار و گفتگو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید