آمریکا: حتی درصورت خروج ایران از سوریه تحریمها کاهش نمی یابد

    کد خبر :424888

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، جفری روز جمعه به رسانه های روسی گفت: اگر ایده مبادله برای خروج نیروهای ایران از سوریه در برابر کاهش تحریم ها بر تهران مطرح باشد، ما تحت هیچ شرایطی آن را نخواهیم پذیرفت؛ چرا که این موضوعات با یکدیگر فرق دارند.

جفری در حالی این اظهارات را بیان کرده که در تناقض آشکار با سخنان «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکاست که پیش تر، یکی از به اصطلاح پیش شرط های لغو تحریم های واشنگتن علیه مردم کشورمان را خروج نیروهای ایرانی از سوریه اعلام کرده بود.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اضافه کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران هیچ ارتباطی به سوریه ندارد بلکه ناشی از نگرانی آمریکا از پرونده هسته ای ایران و فعالیت های منطقه ای تهران است.

وی در ادامه اظهارات ادعایی خود ادامه داد: بر اساس تصمیمی که حسب آن باید تمامی نیروهای خارجی به استثنای نظامیان روس خاک سوریه را ترک کنند، از روسیه می خواهیم دولت دمشق و تهران را برای خروج نیروهای وابسته به ایران متقاعد کند.

جفری، مدعی حضور نظامی ایران در دمشق است و در حالی آن را غیر قانونی می داند که به اعتراف خود، نیروهای آمریکایی به صورت غیر قانونی در شمال سوریه حضور دارند؛ اقدامی که بدون مجوز دولت دمشق و شهروندان سوری صورت گرفته و از منظر مباحث حقوقی و قوانین بین المللی، تجاوز آشکار به خاک کشوری است که دولتی قانونی دارد.
این اظهارات فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در حالی بیان می شود که حضور مستشاری ایران به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور انجام شده و اعتبار آن در اظهارات متفاوت رئیس جمهوری و سایر مقامات سوری به ویژه نماینده دمشق در سازمان ملل متحد، کاملاً به تأیید رسیده است.

از سوی دیگر، وی در اظهارات خود به هیچ عنوان به حملات هوایی رژیم صهیونیستی که منجر به افزایش بی ثباتی در سوریه شد و نیز تصرف غیرقانونی بلندی های جولان از سوی آن رژیم نکرد و نشان داد که تنها استخوان در گلو مانده آنها و همپیمانان شان در منطقه، حضور مقتدرانه ایران در مبارزه با تروریسم خودساخته آنهاست.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در عین حال با بیان اینکه واشنگتن به دنبال تغییر اسد در سوریه نیست، تصریح کرد: این سوری ها هستند که تصمیم می گیرند چه کسی بر آنها حکومت کند.

جفری چندی پیش نیز اعلام کرده بود: روسیه به دنبال روی کار آمدن یک دولت دوست در سوریه است و می خواهد پایگاه های نظامی خود در این کشور را حفظ کند و ما با این موضوع مشکلی نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید