تویوتا راو 4 مدل 2019 وارد بازارهای جهانی می‌شود؛ آشنایی با تغییرات جدید

  • خودرو
  • جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۲
    کد خبر :424744

تویوتا راو 4 مدل 2019 (Toyota RAV4 2019)،‌شاسی بلند محبوب ژاپنی که اخیرا به طور رسمی معرفی شده بود، به زودی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های طراحی و مشخصات مدل جدید تویوتا راو 4 آشنا می‌شویم.

تویوتا راو 4 مدل 2019 (Toyota RAV4 2019) به زودی وارد بازارهای جهانی می‌شود. این محصول تویوتا در مدل‌های پیشین خود جزو پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای جهان بود و در سری جدید نیز با ظاهر اسپورت و دو پیشرانه‌ی بنزینی و هیبریدی عرضه خواهد شد. شرکت تویوتا، خودرو راو 4 را برای نخستین بار در سال 1994 به بازار جهانی عرضه کرد و پس از گذشت‌ سال‌ها هنوز این خودرو جزو محبوب‌ترین محصولات تویوتا شناخته می‌شود. در ادامه، مشخصات و تغییرات ظاهری این خودرو را بررسی می‌کنیم.

تغییرات ظاهری تویوتا راو 4 مدل 2019

شرکت تویوتا با استفاده از زبان طراحی TNGA، نسل پنجم تویوتا راو 4 را تولید می‌کند. بر اساس این زبان طراحی، فاصله‌ی محوری این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی حدود 1.2 اینچ (3 سانتی‌متر) افزایش یافته است. از طرفی، پهنای بدنه تویوتا راو 4 مدل 2019 نسبت به مدل‌های قبلی خود 0.4 اینچ (1 سانتی‌متر) افزایش پیدا کرده، اما ارتفاع آن 0.2 اینچ (نیم سانتی‌متر) کمتر شده است. سرسختی این خودرو نیز نسبت به مدل‌های قبلی با افزایش 57 درصدی همراه شده است که یکی از مهم‌ترین تغییرات تویوتا راو 4 جدید محسوب می‌شود.

شرکت تویوتا محصول جدید خود را شبیه به مدل مفهومی FT-AC طراحی کرده و به همین دلیل ظاهر خودرو از سرسختی و ثبات بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی خود برخوردار است. فاصله کف خودرو با زمین نیز 1.2 سانتی‌متر بیشتر شده که این طراحی موجب می‌شود قابلیت‌های آفرودی این شاسی بلند ژاپنی بیشتر از قبل نمایان شود.


مشخصات فنی

همانطور که اشاره شد، تویوتا راو 4 مدل 2019 و مدل‌ قبلی آن از دو نوع پیشرانه بنزینی و هیبریدی بهره می‌برند. این خودرو در نسخه بنزینی به موتور 2.5 لیتری و سامانه انتقال قدرت 8 سرعته هماهنگ مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید قدرت 203 اسب بخار و گشتاور 249 نیوتن‌متر خواهد بود. نسخه‌های هیبریدی این خودرو نیز به یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر و یک موتور الکتریکی 54 اسب بخاری مجهز شده است که در مجموع، قدرت 219 اسب بخار را تولید می‌کنند. از طرفی نسخه هیبریدی به دلیل ویژگی‌های خود برای فضای شهری بسیار مناسب بوده و سرعت و شتابی خارق‌العاده برای راننده فراهم می‌کند. نسخه‌های تویوتا راو 4 مدل 2019 علاوه بر اینکه از قابلیت چرخ‌های محرک جلو بهره می‌برند، با سیستم محرک تمام چرخ متفاوت نیز عرضه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید