رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خبر داد

تصویب سند جامع «توسعه استان تهران»

    کد خبر :424736

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تصویب سند جامع توسعه این استان خبر داد و افزود: برای نخستین بار توانستیم سند «جامع توسعه استان تهران» را به صورت عملیاتی و با توجه به ظرفیت و قابلیت هر یک از شهرستان‌ها به تصویب برسانیم و ابلاغ کنیم.

نعمت الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از این پس و با تصویب سند جامع توسعه استان هر اقدامی در همه زمینه‌ها در شهرستان‌ها باید بر اساس این سند و برنامه آمایش انجام گیرد.

وی افزود: در همین رابطه کلیه دستگاه‌های اجرایی اعم از فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران ملزم هستند تا کلیه اقدامات و فعالیت‌های خود را در هر شهرستان بر مبنای سند توسعه استان تهران مورد طرح ریزی، اجرا و نظارت قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: مهمترین چالش های توسعه استان تهران با داشتن ۱۷ درصد جمعیت کشور، تراکم بالای جمعیت است و در استان تهران تراکم جمعیت ۱۰۰۰ نفر است؛ در حالیکه میانگین این عدد در کشور ۴۹ نفر است. البته جمعیت هم فرصت است و هم تهدید و طی ۶۰ سال، نقاط شهری تهران از ۲۹۱ نقطه به ۲۰۱ نقطه رسیده است.

ترکی تاکید کرد: چه اشکالی دارد که روستاها جمعیت ۱۰ هزار نفری داشته باشند و ما خدمات را به روستاها منتقل کنیم. بیش از ۷۵ درصد جمعیت استان تهران در شهرها مستقر هستند و متولی اصلی خدمت رسانی شهرداری است. شهرداری باید منابع خود را در بخش طرح تفصیلی و طرح جامع وارد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تأکید بر اینکه همه برنامه‌های توسعه‌ای باید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شود، گفت: شهرداری‌های استان تهران به جز در تهران بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی و درآمد عوارض و خدمات دارند، ۵۰۰۰ میلیارد تومان منابع ارزش افزوده، ۳۰۰۰ میلیارد تومان منابع دولت و ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران است که جمعا حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در استان تهران در قالب تامین منابع مالی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید