بیماری پوستی که شما را یک قدم به دیابت نزدیکتر می کند

    کد خبر :424627

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، بیماری پسوریازیس ریسک بروز دیابت نوع دوم را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.پسوریازیس بیماری پوستی مزمن خودایمنی است؛ این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد.این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخه رشد سلول‌های پوست می‌شود؛ یعنی افزایش بیش از حد سلول‌های پوستی از میزان ریختن آن‌ها منجر به ایجاد پسوریازیس می‌شود.

در این مطالعه، الیزابت ایوانز و همکارانش در کالج لندن از مدل‌های حیوانی استفاده کردند تا تغییرات ناشی از پسوریازیس را که ممکن است بر روی توسعه دیابت اثر بگذارد، دنبال کنند.محققان انگلیسی با تحت بررسی قرار دادن موش‌ها دریافتند، بروز پسوریازیس در آنها برابر با افزایش مقاومت آنها در برابر انسولین است. براساس یک مطالعه اخیر، پسوریازیس و دیگر اختلالات التهابی پوست می‌توانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهند.

یافته‌های این تحقیق که در کنفرانس سالانه انجمن غدد درون ریز در گلاسکو ارائه شده است، نشان می‌دهد که بهبود سلامت پوست می‌تواند از کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت برخوردار باشد.داده‌ها حاکی از آن است، حدود 2 الی 3 درصد از جمعیت جهان دچار پسوریازیس هستند.میزان مبتلایان به دیابت در سال 1985 حدود 30 میلیون نفر برآورد شده بود که تا سال 1995 به 135 میلیون و تا سال 2005 به 217 میلیون نفر افزایش یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید