آمادگی ورزشگاه‌های قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ دو سال زودتر از موعد

  • ورزشی
  • جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰
    کد خبر :424572

ورزشگاه‌های قطر دو سال پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ آماده میزبانی از این رقابت‌ها خواهند بود.

بر اساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر طبق پیش بینی‌ها تمام ورزشگاه‌های میزبانی این مسابقات در سال 2020 به بهره برداری می‌رسد و قطری‌‌ها دو سال قبل از آغاز مسابقات با آمادگی کامل در انتظار برگزاری این رویداد خواهند بود.

بر این اساس ورزشگاه بین المللی خلیفه که در سال 2017 افتتاح شد نخستین استادیوم جام جهانی 2022 محسوب می‌شود که به بهره برداری رسیده و ساخت 7 ورزشگاه دیگر نیز در سال 2020 به پایان می‌رسد.

یکی از نکات قابل توجه در طراحی و ساخت این ورزشگاه‌ها فاصله بسیار کوتاه پیش بینی شده البته با توجه به مساحت کشور قطر است. بر این اساس کمترین فاصله بین دو ورزشگاه جام جهانی تنها 5 کیلومتر و بیشترین فاصله 55 کیلومتر خواهد بود. بر این اساس برای نخستین بار علاقمندان به فوتبال می‌توانند در یک روز به طور مثال شاهد برگزاری دو مسابقه از رقابت‌های جام جهانی باشند آن هم در شرایطی که با تمهیدات ویژه از جمله خطوط مترو و سرویس‌های ویژه حمل و نقل امکان جا به جایی بین ورزشگاه‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است.

پنج ورزشگاه به شکل مستقیم دارای ایستگاه‌های اختصاصی مترو خواهند بود و برای 3 ورزشگاه دیگر نیز پیش‌بینی‌های لازم جهت حمل و نقل صورت گرفته است. خطوط متروی قطر در مجموع با 27 ایستگاه و در طول 79 کیلومتر وظیفه حمل و نقل تمام علاقمندان و حتی بخشی از عوامل برگزاری مسابقات را بر عهده خواهند داشت.

قطری‌ها به دنبال اجرای تورنمنتی هستند که در تاریخ جام‌های جهانی ماندگار باشد و رئیس فدراسیون جهانی فوتبال برگزاری این رویداد در خاورمیانه به میزبانی قطر را اتفاقی تاریخی در جام‌های جهانی تمامی ادوار دانسته که از هر جهت منحصر به‌فرد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید