یادداشت پلیس آگاهی درباره خودکشی دختر ۹ ساله

    کد خبر :424488

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با ابراز تاسف از فوت دختر 9 ساله، نبود الگوهای مناسب و قهرمان سازی را آسیب این روزهای جامعه عنوان کرد.

در پی فوت دختری 9 ساله به طریقه حلق آویز و به تقلید از فیلم هندی، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در یادداشتی آورده است:

آسیب‌های اجتماعی نوپدید و قدیم، آسیب شناسی متفاوت و مربوط به خود را دارند. مصرف مواد مخدر، خودکشی، قتل (دگرکشی )، همسرآزاری، آسیب‌های فضای سایبری و مهم تر از همه تاثیر و تاثر رسانه ها؛ چه رسانه های گرم و چه رسانه های سرد.

این روزها بی‌شمار از تاثیرات انواع رسانه‌های سرد و گرم در اجتماع می شنویم. ازدواج های نافرجام، ارتباطات آسیب زا ، طلاق و … .

خبر دختر 9 ساله‌ای که خود را به تاثیر از یک فیلم سینمایی به دار آویخته، در عین حالیکه بسیار تلخ و تاسف بار است اما تعجب برانگیز نیست چراکه امروز رسانه‌ها کارایی بی‌شماری دارند.

حتی آنقدر که از فضای تربیتی خانواده‌ها هم عبور کرده و خود تبدیل به یک پدیده شدند آنهم پدیده‌ای در تمامی سطوح زندگی شخصی و اجتماعی‌مان.

ساختار خانوادگی ضعیف، نبود الگوهای مناسب، اسطوره سازی و قهرمان سازی، نبود سلسله مراتب در خانواده، نبود مرزهای مشخص خانوادگی و … همگی باعث ایجاد بروز مشکلات از این دست شدند.

به گزارش فارس:اینکه می شود بی شمار در مورد ساختار نامناسب فیلم‌ها، کتاب‌ها، سریال‌های اشتباه در دنیا و یا در همین ایران خودمان صحبت کنیم اما ترجیح این است که بیشتر عمق فاجعه را در شکل خانواده و نحوه تربیت خانواده جستجو کنیم.

تاکید دارم نبود الگوهای مناسب و قهرمان سازی، آسیب‌های این روزهای جامعه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید