ال جی نیاز شیائومی، هواوی و لنوو را به نمایشگرهای انعطاف پذیر تامین می‌کند

    کد خبر :424484

منابع نزدیک خبر داده‌اند که ال‌جی در حال همکاری با کمپانی‌های چینی هواوی، شیائومی و لنوو است تا نیاز این کمپانی‌ها به نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر را تامین کند.
تپسی

براساس آخرین خبرهای منتشر شده، بخش تولید نمایشگر ال‌جی، همکاری مشترک و نزدیکی با شرکت‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند تاشدنی دارد تا بتواند نمایشگر مورد نیاز گوشی‌های تاشدنی شرکت‌های هواوی، شیائومی، و لنوو را تامین کند.

راستای تحقق این هدف‌، LG Chem واحد مواد شیمیایی شرکت ال‌جی، قصد دارد تا سرما‌یه‌گذاری هنگفتی در کارخانه‌ی مستقر در شهر چئونگ‌جو انجام دهد تا مواد اولیه برای تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر را تامین‌ کند. البته در این گزارش، به جزئیات رابطه‌ی همکاری غول بزرگ فناوری کره‌ای و شرکت شیائومی اشاره نشده است؛ ولی به‌نظر می‌رسد هواوی در حال توسعه‌ی نمایشگر ۶ اینچی با همکاری ال‌جی است. ظاهرا نمایشگر تاشدنی هواوی قابلیت تاشدن به سمت بیرون را دارد. در این صورت وقتی گوشی هوشمند تا شود، نیمی از نمایشگر در جلوی دستگاه و نیمی دیگر از نمایشگر پشت دستگاه قرار خواهد گرفت. در نتیجه کاربران در هر دو طرف گوشی، نمایشگری در اختیار خواهند داشت و می‌توانند همزمان از دو نمایشگری که در اختیار دارند استفاده کنند.

به‌علاوه، ظاهرا توسعه‌ی نمایشگر گوشی تاشدنی لنوو کمی دیرتر و احتمالا در فصل سوم سال ۲۰۱۹ به تولید انبوه خواهد رسید. براساس گزارش منبع مذکور، گوشی تاشدنی لنوو به‌سمت داخل تا می‌شود و فاقد نمایشگر بیرونی است. به‌جای طراحی نمایشگر ثانویه‌ای در قسمت بیرونی دستگاه برای دسترسی سریع، لنوو طراحی دیگری را درنظر گرفته است که وقتی گوشی تا می‌شود بخشی از نمایشگر برای دسترسی به برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی از جمله تاریخ و زمان برای کاربر قابل رویت باشد. همچنین انتظار می‌رود، زمانی که دستگاه در حالت بازشده قرار بگیرد، از نمایشگر ۱۳.۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره ببرد.

پیش از انتشار این گزارش جدید، گفته شده بود که ال‌جی قرار است تامین نمایشگر دستگاه تاشدنی لنوو را برعهده داشته باشد. البته ظاهرا این دستگاه یک گوشی تاشدنی نخواهد بود و پیشتر گفته شده بود که لنوو احتمالا تبلت تاشدنی ۱۳ اینچی تولید می‌کند. به‌نظر می‌رسد که لنوو در تلاش است تا با توسعه‌ی محصولی با نمایشگر بزرگ‌تر، علاوه بر عرضه‌ی دستگاهی با دوام‌تر به بازار، در عین حال بتواند بازار تبلت‌های اندرویدی را مجددا احیا کند. علاوه بر این، گمانه‌زنی‌های قبلی مطرح‌شده در مورد این محصول حاکی از آن است که ویژگی‌های بیشتری به دستگاه اضافه خواهد شد. انتظار می‌رود که دستگاه با زاویه‌ی ۹۰ درجه تا شود و قسمت پایینی دستگاه به‌عنوان کیبوردی مشابه نوت‌بوک قابل استفاده گردد. هرچند هنوز هیچ منبع موثقی چنین ویژگی‌هایی را به‌صورت رسمی تایید نکرده است و تنها خبرهایی در مورد دستگاه هوشمندی تاشدنی، مشابه سایر دستگاه‌های هم‌رده‌ی خودش منتشر شده است. در عین حال، جدول زمانی مربوط به گزارش‌های قبلی و آخرین گزارش منتشرشده از غول فناوری کره‌ای، توسعه‌ی چنین دستگاهی را تایید می‌کند.

پیشتر نیز گزارش‌هایی در مورد گوشی تاشدنی شرکت‌های چینی شیائومی و هواوی منتشر شده است. انتظار می‌رود هواوی در کنار فناوری نمایشگر لمسی جدید خود، فناوری شبکه‌ی 5G‌ را نیز معرفی کند. شایعه شده است که هواوی در تلاش است تا با اپراتورهای تلفن همراه وارد مذاکراه شود. اما وضعیت شیائومی نیز خیلی روشن نیست. از ماه جولای تاکنون خبرهایی در مورد گوشی تاشدنی شیائومی مطرح می‌شود ولی به‌نظر می‌رسد که ایده‌ی شیائومی در طراحی دستگاه تاشدنی‌اش شبیه به ایده‌ی طراحی Axon M محصول ZTE است. با توجه به اینکه معرفی گوشی هوشمند ZTE تاثیر چندانی بر وضعیت بازار نگذاشته است، طراحی محصولی مشابه آن نیز لزوما نمی‌تواند تاثیر خاصی در بازار ایجاد کند و ایده‌ای فوق‌العاده نخواهد بود. با توجه به این شرایط، امکان دارد اطلاعات بسیار کمی در مورد پروژه‌ی مشترک ال‌جی و شیائومی به بیرون درز پیدا کرده باشد یا این احتمال وجود دارد که شیائومی، پروژه‌ی گوشی تاشدنی خود را در خفا و پشت درهای بسته دنبال می‌کند.

درنظرداشته باشید که برنامه‌ی زمان‌بندی ال‌جی برای تولید نمایشگر‌های تاشدنی در دستگاه‌‌های خودش، از نظر زمانی به به برنامه‌‌‌های سامسونگ بسیار نزدیک است. سامسونگ نمایشگر انعطاف‌پذیر خود را در کنفرانس توسعه‌دهندگان نمایش داد. انتظار می‌رود سامسونگ گوشی هوشمندی از سری گلکسی در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی کند.

همین مساله، فشار مضاعفی بر واحد نمایشگر ال‌جی که برای اولین بار در این حوزه وارد می‌شود و در حال رقابت با یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی نمایشگر است، ایجاد خواهد کرد. اما اگر اطلاعات مربوط به گزارش همکاری ال‌جی با شرکت‌های چینی صحت داشته باشد، چنین رویکردی دقیقا همان چیزی است که ال‌جی واقعا به‌دنبال آن بوده است. البته باید ببینیم که شرکت‌های شخص ثالث موفق به فروش چه تعداد دستگاه هوشمند تاشدنی با نمایشگر ال‌جی به بازار خواهند شد و آیا می‌توانند فروش بیشتری را نسبت به سامسونگ در بازار از آن خود کنند. در عین حال اگر ال‌جی دیسپلی بتواند در نقش تامین‌کننده‌ی نمایشگر تاشدنی با شرکت‌های مختلفی وارد همکاری شود، می‌تواند جایگاه خود را نسبت به رقیب سرسخت‌اش در حوزه‌ی تامین نمایشگر در بازار بیش از پیش تثبیت کند. بعید نیست روزی ال‌جی بتواند به بهترین شرکت تولیدکننده‌ی نمایشگر تاشدنی و انعطاف‌پذیر بازار تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید