صرفه جویی ۲.۹ میلیارد دلاری فاکسکان دی پی کاهش سفارش تولید آیفون

    کد خبر :424472

فاکسکان، به عنوان بزرگترین تولید‌کننده محصولات اپل، در پی کاهش سفارش آیفون‌های این شرکت با مشکلات فراوانی مواجه شده است، که باعث شده این شرکت برای مقابله با این مشکلات تصمیم به کاهش هزینه‌های خود بگیرد.

براساس اطلاعات برگرفته از یک سند داخلی در فاکسکان، این کمپانی قصد دارد بزودی مجموعه‌ای از هزینه‌های خود را به منظور ادامه رشد خود و مبارزه با اثرات آن‌چه که آن را یک سال سخت برای شرکت بیان می‌کند، کاهش دهد.

در میان گزارش‌های مختلف از کاهش قطعات آیفون، فاکسکان با یک یادداشت با عنوان یک سال بسیار دشوار و رقابتی، خود را برای کاهش هزینه‌ها به مبلغ ۲.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ ، آماده می‌کند. به گزارش بلومبرگ انتظار می‌رود این کاهش هزینه‌ها شامل کاهش ۱۰ درصد از کارکنان غیر فنی و کاستن ۶ میلیارد یوان از سایر هزینه‌های شرکت باشد. که این ۶ میلیارد یوان در مجموع حدود ۱۳ درصد از بودجه ۴۶.۳ میلیارد یوانی این شرکت است.

فاکسکان، بزرگ‌ترین تولید کننده قرارداد‌ی قطعات الکترونیکی در جهان و بزرگترین کار‌فرما‌ی خصوصی در تایوان است. این شرکت علاوه بر اپل برای شرکت‌های دیگری مانند؛ آمازون، ایسر، دل، گوگل، هواوی، اینتل، مایکروسافت، نینتندو، شیائومی و تمامی شرکت‌هایی که از خدمات این کمپانی استفاده می‌کنند، نیز سخت افزار تولید می‌کند.

البته اپل برای تولید آیفون‌های خود علاوه بر foxconn با شرکت ویسترون نیز همکاری می‌کند، اما به طور دقیق مشخص نیست که هر کدام از این شرکت‌ها چند درصد از آیفون‌های اپل را تولید می‌کنند. اپل چیزی حدود ۴۵ درصد از کل کسب و کار فاکسکان را تشکیل می‌دهد، در نتیجه گزارش اپل مبنی بر کاهش سفارش آیفون می‌تواند با این تصمیم فاکسکان مبنی بر کاهش هزینه‌ها ارتباط داشته باشد. ضعف کلی بازار فروش تلفن‌های هوشمند و کامپیوتر‌ها‌ی شخصی نیز یکی دیگر از مشکلات بزرگی است که فاکسکان با آن مواجه است.

با توجه به گزارش زنجیره‌های فروش در ماه اکتبر، فروش آیفون و مک در بازار نسبت به سال گذشته، نسبتا پایدار و ثابت بوده است.

در ماه آگوست، در سه ماهه‌ای که اپل در آن تعداد آیفون‌های بیشتری را نسبت به سه ماهه‌ی مشابه سال گذشته دریافت کرده بود، فاکسکان شاهد افزایش سهم درآمدی خود نسبت به سال گذشته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید