تفاوت انتقال مالکیت موبایل از روش‌های کد دستوری، اپلیکیشن و سایت همتا

    کد خبر :424466

در انتقال مالکیت گوشی با کد دستوری #7777* انتقال غیرمستقیم و با تایید خریدار انجام می‌شود اما در اپلیکیشن و سایت همتا، شناسه گوشی مستقیم از مالکیت سیمکارت فروشنده خارج و به مالکیت خریدار درمی‌آید.

پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.

فرآیند انتقال مالکیت برای واگذاری گوشی و خرید گوشی دست دوم ضروری است و افراد زیادی با این فرآیند درگیر می‌شوند.

چند راه برای انتقال مالکیت وجود دارد که شامل کد دستوری ستاره 7777 مربع، اپلیکیشن و سایت همتا است که در ماحصل نهایی تمامی این روش‌ها یکسان است اما در روش عمل سامانه ها تفاوت‌هایی وجود دارد که از این رو برای برخی کاربران سوال پیش می‌آید که انتقال مالکیت از همه سامانه‌ها یکسان است یا تفاوت‌هایی دارد.

پیگیری فارس از این موضوع به این پاسخ ختم شد که «تفاوت انتقال مالکیت از طریق کد دستوری ستاره 7777 مربع با اپلیکیشن و وب سایت همتا در انتقال غیر مستقیم و مستقیم گوشی است.»

به این معنی که «انتقال مالکیت از طریق کد دستوری ستاره 7777 مربع ( #7777*) به صورت غیر مستقیم انجام می شود، یعنی در انتقال مالکیت از این طریق، ابتدا کد فعال سازی برای شخص خریدار ارسال خواهد شد و در ادامه خریدار باید تلفن همراه را برای شماره سیم کارت خود فعال کند.

اما انتقال مالکیت از طریق اپلیکیشن و وب سایت همراه به صورت مستقیم انجام می شود. یعنی با انجام فرآیند انتقال مالکیت، شناسه تلفن همراه مستقیم از کارتابل فروشنده خارج شده و وارد کارتابل شخص خریدار می شود. به عبارت دیگر شناسه از مالکیت سیم کارت فروشنده خارج شده و تحت مالکیت سیم کارت شخص خریدار قرار می‌گیرد.

بنابراین در انجام فرآیند انتقال مالکیت از طریق اپلیکیشن و وب سایت همتا لازم است نهایت دقت در وارد کردن شماره سیم کارت شخص خریدار وجود داشته باشد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید