وزیر انرژی عربستان: معافیت کشور‌ها از تحریم ایران، تقاضا برای نفت سعودی را کاهش می‌دهد

    کد خبر :424465

وزیر انرژی عربستان گفت: با توجه به معافیت مشتریان نفتی ایران از تحریم ها، تقاضا برای نفت عربستان در ماه ژانویه تضعیف خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از زویترز، خالدالفالح، وزیر انرژی عربستان گفت: با توجه به معافیت مشتریان نفتی ایران از تحریم ها، تقاضا برای نفت عربستان در ماه ژانویه تضعیف خواهد شد.
وی با بیان اینکه تولید نفت عربستان در ماه نوامبر بالاتر از ماه اکتبر بوده است افزود، ایجاد مازاد عرضه در بازار به نفع هیچ کس نیست.
وزیر انرژی عربستان گفت: «با توجه به معافیت‌های اعطا شده در مورد تحریم‌های ایران… تقاضا برای نفت عربستان در ماه ژانویه پایین‌تر خواهد آمد.»
این اظهارات یک روز پس از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از عربستان خواست تا به کاهش قیمت نفت کمک کند.
فالح گفت، سیاست ریاض تغییری نکرده و ما برای برقراری توازن در بازار تلاش می‌کنیم.
«ما نفتی را که مشتریان به آن نیاز ندارند نخواهیم فروخت… ما بازار نفت را… مثل وضعیتی که در ماه می‌یا ژوئن رخ داده بود، مضطرب نخواهیم ساخت، اما در عین حال به وضوح اعلام می‌کنیم که ایجاد مازاد عرضه‌ای مشابه چند سال قبل در بازار به نفع هیچ کس نیست.»
پیشتر منابع آگاه گفته بودند، عربستان که از اقدام آمریکا در زمینه اعطای معافیت به مشتریان نفتی ایران به خشم آمده، در تلاش است تا تولید اوپک و متحدانش ۱.۴ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید