واکنش ها به دست ندادن حریری با سفیر سوریه در لبنان

    کد خبر :424336

دست ندادن نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان با سفیر سوریه در این کشور در جریان مراسم جشن استقلال لبنان در کاخ ریاست جمهوری لبنان با واکنش هایی روبرو شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از النشره، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان پس از نشست با میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان در بعبدا اعلام کرد: رویداد جدیدی ابدا وجود ندارد.

از سوی دیگر سعد حریری نیز گفت: راه حل دست من نیست.

همزمان سعد حریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه در جریان مراسم جشن استقلال لبنان در کاخ ریاست جمهوری لبنان از مصافحه با علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در جمع چهره هایی که برای تبریک گفتن آمده بودند، قرار داشت، خودداری کرد.

به گفته منابع لبنانی هنگامی که نوبت به علی عبدالکریم علی برای تبریک رسید، حریری کنار رفت تا وی برو. حریری در ادامه دوباره به جایش بازگشت.

این اقدام حریری با واکنش های منفی روبرو شد به طوری که امیل امیل لحود نماینده سابق لبنان این را موضعی عجیب دانست و گفت: وی با رباینده خود یعنی محمد بن سلمان می نشیند و دست در دست وی می گذارد شاید می ترسد که به سرنوشت جمال خاشقجی روبرو شود.

وی به حریری توصیه کرد در دفعه بعدی با سفیر سوریه دست بدهد زیرا در آینده بسیار به وی نیاز خواهد داشت.

وئام وهاب رئیس حزب توحید عربی نیز گفت: میشل عون رئیس جمهور باید قهرمان بازی های سعد حریری به ویژه در کاخ ریاست جمهوری را متوقف کند.

وی خطاب به حریری اعلام کرد: برای خودت و جایگاهت احترام قائل شو و از دروغ هایت دست بردار اگر بشار اسد رئیس جمهور سوریه و سید حسن نصرالله نبود نمی توانستی نخست وزیر شوی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید