قیام روزه‌داران تهرانی برای آزادی قدس/حضور پررنگ چهره‌های مختلف سیاسی/نمایش موشک‌های اقتدار در میدان فردوسی + تصاویر

    کد خبر :42411

مراسم روز جهانی قدس از دقایقی پیش با حضور گسترده مردم در تهران و سراسر کشور برگزار شد.

راهپیمایی روز جهانی قدس از دقایقی پیش در تهران و همزمان در 900 شهر کشور برگزار شد.

به گفته رمضان شریف دبیر ستاد مرکزی قدس و انتفاضه، مراسم روز قدس امسال را بیش از 4000 عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی پوشش می‌دهند.

سخنران مراسم روزجهانی قدس در تهران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است و این مراسم در تهران از مسیرهای 10 گانه به شرح صورت خواهد پذیرفت.

نمایش موشک قدر در میدان فردوسی تهران

پرچم اسرائیل زیر پای راهپیمایی‌کنندگان تهرانی

از ساعت 10:30 بصورت رسمی مراسم روز جهانی قدس در مسیرهای اعلام شده آغاز شده و مردم شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. جمعیت حاضر در میدان فردوسی تهران نیز با حمل پلاکاردهایی از اقدام سپاه پاسداران در حمله موسکی به دیرالزور تقدیر کردند. حدود 4 هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی وخارجی این مراسم را در تهران و سراسر کشور پوشش می‌دهند.
(10:30)
حضور چهره‌های دولتی در جمع راهپیمایی کنندگان تهرانی

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور دو چهره دولتی بودند که از دقایق ابتدایی آغاز مراسم از مسیر خیابان کالج به راهپیمایی کنندگان تهرانی پیوستند.

تعدادی از جمعیت نیز پلاکاردهایی در اعتراض به اظهارات اخیر کرباسچی یکی از فعالین اصلاح‌طلب که نسبت به حضور مدافعین حرم در سوریه اظهارات قابل تامی داشته، در دست دارند؛ در یکی از این تصاویر نوشته شده است: «انصافاً اگر مدافعان حرم نبودند، چه کسانی در خیابان‌های شهرمان در برابر تروریست‌ها می‌ایستاند؟ کرسنتی‌ها؟ کرباسچی‌ها؟ »

 

(11:10)
حضور محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در بین راهپیمایی کنندگان

کمپینی ضد سند 2030 یونسکو تشکیل شده است و و بروشورهایی جهت اطلاع مردم درباره سند 2030 پخش می‌شود.(تصویر زیر)

بسیاری از چهره‌های حزبی در بین راهپیمایی کنندگان حاضر شده‌اند،؛ محمدرضا باهنر نماینده چندین دوره مردم تهران در مجلس و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در بین جمعیت حاضر شده است.

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

عارف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور مردم در روز قدس که اهمیت این روز را به خوبی درک کرده اند، پرشکوه است، گفت: امروز روز همبستگی دنیای اسلام با محوریت آزادسازی قدس عزیز است.

وی افزود: با توجه جایگاه انقلاب اسلامی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس قابل پیش بینی بود

در مراسم رو قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) تعدادی از اتباع آفریقایی ساکن در ایران با حضور در خیابان‌های تهران به صفوف مردم روزه‌دار حامی قدس پیوستند. در فایل زیر می‌توانید حضور اتباع آفریقایی ساکن در ایران را ملاحضه کنید.

 

 

(11:15)
حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در راهپیمایی روز قدس
(11:30)
حضور علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بین راهپیمایی کنندگان
(11:35)
محمود احمدی‌نژاد در مراسم روز جهانی قدس در تهران حضور یافته است
(11:36)
جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در بین راهپیمایی‌کنندگان تهرانی حضور یافت
(11:37)
حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز از میدان فردوسی تهران به راهپیمایی روز قدس پیوست
(11:38)
علی لاریجانی از میدان انقلاب به جمع راهپیمایان پیوست

با نزدیک شده به ساعات پایانی و آغاز نماز جمعه روز قدس چهره‌ها و شخصیت‌های مهم در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران حاضر شده‌اند.

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش ازظهر امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز قدس سه پیام مختلف به همراه دارد ابتدا پیام سیاسی است، رژیم اسرائیل نماد و غده سرطانی است که باعث تفرقه در جهان اسلام است که برای ایجاد وحدت و انسجام با اقدامات این رژیم مقابله کرد.

وی در ادامه افزود: قدس شریف قلبه‌گاه اول مسلمین است و متعلق به جهان اسلام است و افراد ناپاک آن را اشغال کرده‌اند و باید تلاش کنیم قدس را به اهلش بسپاریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بحث سوم موضوع هویتی ما است، هویت انقلاب اسلامی در تقابل با صهیونیست جهانی است و جهان اسلام انقلاب اسلامی در را در مقابله با صهیونیست می‌شناسند و ما به لحاظ هویتی باید در جهت مقابله با حرکت صهیونیست حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، پوستر «جشن بزرگ آزادی فلسطین» که امروز همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس و به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی رونمایی شد، نمایی از فلسطین در سال 2040 میلادی را به تصویر می‌کشد که در آن 18 رهبری که در مسیر مقاومت و ایستادگی فلسطین در عرصه بین الملل کوشیده‌اند، در مسجد الاقصی گرد هم می‌آیند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید