قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد: استقلال در سوپرگروه مرگ، پرسپولیس باز هم همگروه السد

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۱
    کد خبر :424008

قرعه کشی رقابت های سال 2019 لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 12 به وقت تهران در کوالالامپور آغاز خواهد شد تا تکلیف 8 گروه مسابقات در منطقه غرب و شرق آسیا مشخص شود و به این ترتیب فصل جدید مسابقات به صورت رسمی آغاز شود.

به گزارش تابناک، سخت ترین قرعه ممکن برای آبی های پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا 2019 بیرون آمد و استقلال باید مقابل الهلال کهکشانی، الدحیل قدرتمند و العین فوق العاده ثروتمند بازی کند. پرسپولیس در گروهی متوسط با الاهلی عربستان همسایه شده است ولی هر دو تیم سایپا و ذوب آهن نیز قرعه های چندان سختی ندارند و در صورت عبور از پلی آف شانس صعود خوبی دارند

گروه بندی منطقه غرب آسیا

A: الوصل امارات- برنده پلی آف الوحدات اردن و الکویت کویت با برنده پلی ‌آف ذوب ‌آهن و الغرافه قطر- الزورا عراق-
B: الوحده امارات- الاتحاد عربستان- لکوموتیو ازبکستان- برنده پلی ‌آف سایپا و (الریان) قطر با (مینروا)هند
C: العین امارات- الهلال عربستان- استقلال تهران- الدحیل قطر
D: الاهلی عربستان، السد قطر یا برنده (النصر) امارات و پلی آف (پاختاکور)ازبکستان و (نیروهوایی) عراق- پرسپولیس تهران

گروه بندی منطقه شرق آسیا

گروه E: اولسان هیوندای کره جنوبی، (پلی‌آف ۲)، (پلی‌آف ۴)، جوهر دارالتعظیم مالزی

گروه F: تیم دوم لیگ کره جنوبی، گوانگجو اورگرانده چین، (پلی‌آف ۳)، ملبورن ویکتوری استرالیا

گروه G: چونبوک موتورز کره جنوبی، تیم دوم لیگ چین، تیم دوم لیگ ژاپن، بوریرام تایلند

گروه H: (پلی‌آف ۱)، شانگهان SIPG چین، کاوازاکی ژاپن، سیدنی اف.سی استرالیا

بر اساس جدول منتشر شده ذوب آهن ابتدا باید در مرحله مقدماتی پلی آف در روز سه شنبه 12 فوریه(سه شنبه 23 بهمن) به مصاف تیم برنده دیدار الکویت کویت و الوحدت اردن برود و در صورت پیروزی مقابل الغرافه که از حضور مهدی طارمی و وسلی اسنایدر سود می‌برد، حاضر شود. تاریخ این دیدار 19 فوریه ( سه شنبه 30 بهمن) در قطر خواهد بود. سایپا هم طبق اعلام جدول ابتدا باید با مینروا پنجاب هند در تهران مصاف دهد و در صورت پیروزی میهمان الریان قطر خواهد بود. دیدار سایپا با الریان هم در تاریخ 19 فوریه 2019 خواهد بود.

غرب آسیا؛ عراق اضافه شد

در منطقه غرب آسیا کشورهای امارات و عربستان سه سهمیه مستقیم، ایران و قطر دو سهمیه مستقیم و امارات و ازبکستان یک سهمیه مستقیم در اختیار دارند و تکلیف 4 سهمیه دیگر با برگزاری دیدارهای حذفی مشخص خواهد شد. پرسپولیس ایران، الهلال عربستان، الدوحیل قطر و العین امارات در سید یک قرار می گیرند و در سید دوم مسابقات نیز استقلال ایران، الاتحاد عربستان، السد قطر و الوحده حضور خواهند داشت تا نماینده تازه وارد عراق و لوکوموتیو ازبکستان در کنار الوصل امارات و الاهلی در سید سه مسابقات حضور داشته باشند.

سفرای سرشناس AFC برای قرعه کشی

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اجرای قرعه کشی فصل جدید چهار سفیر سرشناس را به کوالالامپور دعوت کرد که در جمع این چهره های سرشناس باز هم غیبت پیشکسوتان به نام فوتبال ایران به چشم می آمد. سلطان راشد ستاره سابق امارات و باشگاه العین، وسام رزاق ستاره سابق قطر و باشگاه السد، چوی جین چئول ستاره سابق کره جنوبی و باشگاه چونبوک در کنار دایکی ایواماسا ستاره ژاپن در جام ملت های 2011 دوحه و باشگاه کاشیما که سه بار متوالی قهرمان جی لیگ شد چهار سفیر امسال afc برای مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان هستند که تا ساعاتی دیگر گوی ها با دستان آنها از گلدان ها بیرون خواهد آمد.

توپ فصل 2019 لیگ قهرمانان را تماشا کنید

پیش از شروع مراسم، فدراسیون فوتبال آسیا از توپ های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رو نمایی کرد و توپ های جدید این مسابقات را برای حاضران به نمایش در آورد.توپ های فصل جدید رقابت های شکل و شمایلی متفاوت از سال های گذشته دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید