حضور گشت ارشاد در دانشگاه‌ها تکذیب شد

    کد خبر :423941

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: وزارت علوم هیچ لیست سیاهی برای حضور افراد در مراسم‌های سخنرانی و مناظره‌هایی که با حضور دانشجویان برگزار می‌شود، ندارد. همچنین وزیر علوم با تاکید بر این که حضور گشت ارشاد در دانشگاه‌ها مورد تایید ما نیست گفت: دانشگاه‌ها خود باید موضوعات در چارچوب مشخص رسیدگی کنند.

منصور غلامی درباره اقدامات دولت برای رونق‌دادن به مراسمی که برای گرامیداشت ۱۶ آذر (روز دانشجو) برگزار می‌شوند، با تاکید بر این‌که شکل‌دادن و احیانا فعال‌سازی دولتی فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها نه مقبول و نه مقدور است،خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون همواره توصیه وزارت علوم به دانشگاه‌ها این بوده که حتما از برگزاری نشست‌های دانشجویی حمایت کنند و در چارچوب قوانین مقررات ویژه کنند تا مشکلی در برگزاری هر کدام از این برنامه‌ها که دارای مجوز و ضوابط قانونی هستند، ایجاد نشود.

وی با بیان این‌که زمانی که مجوزی برای برگزاری برنامه دانشجویی صادر می‌شود همه موظف هستند که به آن احترام بگذارند، اظهار کرد: برنامه‌هایی که در فضای دانشگاهی و با حضور دانشجویان انجام می‌شود باید متناسب با جایگاه محیط علمی باشند و در این مراسم‌ها گفت‌وشنود و بحث‌های منطقی و انتقادات راهگشا مطرح شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درباره مواجهه برخی تشکل‌های دانشجویی که برای اخذ مجوز جهت برگزاری مراسمی با حضور فرد یا افرادی به مرجع صدور مجوز مراجعه می‌کنند، با بهانه‌هایی نظیر این‌که «فرد دعوت شده در لیست سیاه وزارت علوم قرار دارد و امکان صدور مجوز برای حضور این فرد فراهم نیست».

تصریح کرد: وزارت علوم هیچ بلک‌لیستی برای حضور افراد در مراسم‌های سخنرانی و مناظره‌هایی که با حضور دانشجویان برگزار می‌شود، ندارد. آنچه که مسجل است این است که هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی که در دانشگاه‌ها معمولا به هیات سه نفره معروف است، اگر مجوزی برای برگزاری مراسمی صادر کند هیچ کس نباید معترض به این مجوز شود.

حضور گشت ارشاد در دانشگاه‌ها مورد تایید ما نیست

وزیر علوم در پاسخ به پرسشی درباره‌ی حواشی ایجاد شده پیرامون حضور خودرهای گشت‌ های امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در داخل یکی از دانشگاه‌های تهران اظهار کرد:‌ من کلیپ ادعایی مربوط به ورود گشت ارشاد به دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز را دیدم، اما ظاهرا این خودرو در پارکینگ دانشگاه در حال حرکت بود.

وزیر علوم با تاکید بر این که حضور گشت ارشاد در دانشگاه‌ها مورد تایید ما نیست گفت: دانشگاه‌ها خود باید موضوعات در چارچوب مشخص رسیدگی کنند. در خصوص حاشیه ایجاد شده درباره‌ی دانشگاه آزاد بر اساس گزارشی که به من ارائه شد ، دانشگاه به موضوع رسیدگی کرده و توضیحی در این باره داده است. من تشخیص ندادم که این اتفاق در دانشگاه افتاده است، اما از دانشگاه خواهش کرده‌ایم که مانع حضور نیروهای دیگر در داخل دانشگاه شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید