علت بیکاری تهیه‌کننده سینما

سیروس تسلیمی با انتقاد از سینمای کشور گفت: سینمای ما مختص گروه خاصی شده و سلیقه‌ای برخورد می‌شود در صورتی که مدیریت باید از سینمای شناخت کافی داشته باشد.

سیروس تسلیمی، سینماگر پیشکسوت، در خصوص علت عدم فعالیتش در سینما گفت: به کاری مشغول نیستم چون سینما مختص گروه خاصی شده است که فقط آن‌ها می‌توانند کار کنند و بقیه افراد دوران سختی را می‌گذرانند.
وی ادامه داد: سینما به سمتی سوق پیدا کرده است که جایی برای افراد جدی، که خواهان پیشرفت سینما هستند، وجود ندارد.
تسلیمی در خصوص علاقه‌اش به فیلمسازی عنوان کرد: اگر زمینه فراهم شود، حتما فیلم خواهم ساخت.
وی در خصوص تلاش‌هایی که خودش برای فیلمسازی می‌کند، گفت: من باید برای فیلمسازی به کار دعوت شوم و خودم نمی‌توانم کاری انجام دهم، به هر حال من امید دارم که تا چند ماه دیگه شرایط بهتر شود.
تسلیمی گفت: سینمای ما سینمای شتر، گاو، پلنگ است و ترکیبی شده از افرادی که حرف‌های زیاد می‌زنند، من خودم دیگر حوصله چانه زنی ندارم.
وی گفت: اگر به افراد قدیمی سینما نگاه کنیم می‌بینیم کسی باقی نمانده است و همه به دنبال سینمای خاص می‌گردند.
تسلیمی در خصوص پیشنهادهای کاری‌اش گفت: اغلب فیلم‌نامه‌هایی که برای من می‌آورند پیش پا افتاده و ضعیف هستند، ولی حتما اگر بتوانم در بخش خصوصی فیلم خواهم ساخت.
این کارگردان گفت: آقای حیدریان که رییس سازمان سینمایی است چندی پیش به من گفت زمانی که ما سینما را شروع کردیم سی و پنج نفر بودیم.
وی در ادامه در خصوص دوره سه ساله کار آقای ایوبی اظهار داشت: در آن دوره به سینمای ما لطمه وارد شد، چون ایشان از سینما شناخت کافی نداشتند.
تسلیمی در خصوص مشکل سینمای ایران گفت: در حقیقت مشکل این جا است که سینمای ما فاقد کمپانی است، سلیقه‌ای برخورد می‌شود و بیشتر مربوط به مدیریت است؛ زمانی که مدیریت از سینما شناخت کافی داشته باشد، جریان پوپولیستی ایجاد می‌شود و کسانی که در این حرفه بلد هستند و حرفی برای گفتن دارند کار خواهند کرد، اما من به دوره آقای حیدریان امید دارم.
وی در خصوص موضوعاتی که دوست دارد درباره آن‌ها فیلم بسازد، گفت: دوست دارم موضوعاتی را بسازم که مملکت را رشد دهد، ما امروز بر خلاف گذشته صاحب یک شهر مدرن هستیم که دیده نمی‌شود و در حالی که باید در فیلم‌ها زیبایی‌های شهر را هم نشان دهیم.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید