قیمت داروهای بیماران خاص افزایش نیافته است

    کد خبر :423881

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون قیمت داروهای بیماران خاص افزایش نیافته و کماکان با نرخ پیشین به گروه های هدف عرضه می شود.
دکتر مهدی شاد نوش افزود: در ماه های گذشته به دلیل نوسانات قیمت ارز مشکلاتی در عرضه و افزایش قیمت داروهای بیماران خاص به وقوع پیوسته بود، که با مدیریت و اتخاذ تدبیر هم اکنون وضعیت مناسبی در این بخش حاکم است.
وی اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت مالی از بیماران خاص بوده که با چتر بیمه ای و صرفه جویی بودجه ای این امر مهم تا حدود زیادی محقق شده است.
این مسئول ادامه داد: در زمان حاضر 125 هزار بیمار خاص در کشور وجود دارند که زیر پوشش بیمه بوده و تحت حمایت های مشخص درمانی و مالی در حوزه های مختلف قرار دارند.
وی اضافه کرد: هدفمند کردن یارانه داروهای بیماران خاص نیز از دیگر سیاست های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که بر این مبنا عرضه داروها به این نوع بیماران از طریق سامانه طراحی شده و با ارائه کارت ملی انجام می شود.
شادنوش با اشاره به ثبت بیماری ها در این سامانه اظهار داشت: با امکان اتصال این سامانه به سازمان ثبت احوال هم می توان هر بیماری خاص در هر نقطه ای از کشور را که درصدد دریافت خدمات مورد نیاز است، شناسایی کرد.
وی گفت: این وزارتخانه به سمت ایجاد شبکه شفاف و قابل اعتماد در امور بیماری ها حرکت می کند و تلاش دارد یارانه ای را که دولت به انواع داروها پرداخت می کند بصورت هدفمند بدست نیازمندان برساند.
این مسئول خاطر نشان کرد: برای غلبه بر مشکلات کنونی حاکم بر کشور به ویژه اعمال تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان و اختلاف قیمت داروهایی که با کشورهای همسایه وجود دارد، همکاری بیماران خاص در تحقق برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار تاثیر گذار است.
شادنوش افزود: وزارت بهداشت، تلاش دارد در کنار شناسایی بیماریهای غیرواگیر، بیماری های خاص و صعب العلاج؛ سیاستگذاری مناسبی را انجام دهد.
به گفته این مسئول، بیماران خاص در صورت مشاهده افزایش قیمت انواع دارو می توانند موارد را به معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اطلاع دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید