فضل‌الله باقرزاده: تمام فکر و برنامه ما کسب سهمیه تیمی شمشیربازی برای المپیک ۲۰۲۰ است

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۰
    کد خبر :423736

فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: تمام فکر و برنامه ما کسب سهمیه تیمی برای المپیک ۲۰۲۰ است، در صورت کسب سهمیه تیمی، ۴ نماینده در بخش انفرادی خواهیم داشت.

فضل‌الله باقرزاده در خصوص میزبانی مسابقات جهانی سابر جوانان در تهران و آغاز این مسابقات از 3 آذر ماه، اظهار داشت: تا حالا 12 کشور اعلام آمادگی کردند. به هر حال مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار است و استقبال خوبی از آن صورت می‌گیرد. حتی استقبال از تمام قاره‌ها انجام گرفته و تیم‌هایی از اروپا، آفریقا، جنوب شرق و غرب آسیا حضور دارند. رومانی، بلاروس و اسپانیا سابقه زیادی در شمشیربازی دارند و در این دوره نیز حضور دارند.

وی در ادامه افزود: می‌توانستیم مسابقات را با چند تیم مثل کویت، عراق و آذربایجان برگزار کنیم و در پایان‌ هم نمایندگان ایران صاحب طلا شوند اما حضور شمشیربازانی از کشورهای قدرتمند به رشد ما کمک خواهد کرد. برای مثال همین‌ نیما زاهدی که به جای عابدینی راهی مسابقات جهانی الجزایر شد، از دل همین میزبانی‌ها بیرون آمد. زاهدی 18 سال دارد و در الجزایر توانست به جمع 64 نفر صعود ‌کند. رسیدن به این جایگاه سخت است و شمشیرباز باید حداقل 7-8پیروزی داشته باشد.

رئیس فدراسیون‌ شمشیربازی تاکید کرد: پیمان فخری معتقد بود که نیما زاهدی در بخش تیمی هم عملکرد خوبی داشته که اینها نتیجه کسب تجربه و حضور وی در مسابقات جهانی جوانان در تهران است.

وی در ادامه یادآور شد: با این شرایط ارزی نمی‌توانیم 20 جوان را به مسابقات جهانی بفرستیم ولی حالا و با این میزبانی فرصت برای جوانان و شمشیربازی ایجاد شده است و بچه‌ها با شمشیربازان خوب دنیا رو به رو می‌شوند.

باقرزاده افزود: مطمئن باشید اگر در میزبانی موفق نبودیم هیچگاه نمی‌توانستیم دوباره میزبان باشیم و این نشان می‌دهد ‌که عملکرد ما در سال‌های گذشته خوب بوده و انشالله امسال هم بهترین میزبانی را داشته باشیم.

وی در خصوص جایگاه این مسابقات گفت: مسابقات جوانان تهران در رنکینگ جهانی قرار دارد و خانم مونیکا، ناظر جهانی این مسابقات است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص عملکرد سابریست‌ها در مسابقات الجزایر گفت: وقتی راهی الجزایر شدیم تیم پنجم دنیا بودیم و در پایان هم همین جایگاه را در رنکینگ‌جهانی حفظ کردیم. ما در تیمی خوب بودیم و تمام فکر و برنامه ما کسب سهمیه تیمی برای المپیک 2020 است. در صورت کسب سهمیه تیمی، 4 نماینده در بخش انفرادی خواهیم داشت. اگر جزو 4 تیم اول باشیم مستقیم راهی المپیک می‌شویم و 4 تیم دوم، تیم‌های برتر قاره‌ها خواهند بود و ما شانس زیادی برای آن داریم. کره جنوبی به عنوان یکی از 4 تیم اول رنکینگ جهانی راهی المپیک خواهد شد و ایران‌هم به عنوان تیم اول قاره سهمیه می‌گیرد.

به گزارش تسنیم ،وی در خصوص شرایط مجتبی عابدینی تصریح کرد: وی دوباره به تیم ملی برگشته و اگر آسیب ندیده بود در مسابقات الجزایر کمک زیادی می‌کرد. به هر حال تجربه و توانایی عابدینی برای کسی پوشیده نیست.

باقرزاده در پایان گفت: لیگ از اواخر آذر ماه آغاز می‌شود. مسابقات قهرمانی کشور را در بخش زنان و مردان را از نیمه آذر ماه آغاز می‌کنیم. مسابقات جام جهانی لهستان، کره جنوبی و قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان را در پیش داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید