بشار اسد و معاونش برای اولین بار از زمان آغاز بحران سوریه، در کنار یکدیگر دیده شدند

    کد خبر :423560

شبکه‌های اجتماعی برای اولین بار طی سال‌های گذشته تصویری از رئیس‌جمهوری سوریه و معاونش فاروق الشرع در کنار یکدیگر را منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، این تصویر دوشنبه گذشته و در جریان حضور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مجلس ختم همسر نجاح العطار، معاون رئیس‌جمهوری در امور فرهنگی گرفته شده بود.

منابع حاضر در مجلس ختم که در دار السعاده در محله المزه در دمشق برگزار شده بود به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفتند، بشار اسد با فاروق الشرع معاونش دست داده و آن دو کمی با یکدیگر صحبت کرده‌اند.

در این تصویر بشار اسد در کنار اسما همسرش که در سمت راست العطار و بعد از آن‌ها الشرع نشسته مشاهده می‌شود.

این نخستین تصویر منتشر شده از زمان بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ است که بشار اسد با الشرع در آن مشاهده می‌شوند.

الشرع که بین سال‌های۲۰۰۶- ۱۹۸۴ وزیر خارجه بود و بعد پست معاون رئیس‌جمهوری سوریه را گرفت از سال ۲۰۱۲ دور از چشم رسانه‌ها بوده و در مناسبات اندکی ظاهر شده است.

بشار اسد در سال ۲۰۱۴ بعد از انتخاب مجددش به عنوان رئیس‌جمهوری، نجاح العطار را به عنوان معاون خود انتخاب کرد اما اشاره‌ای به سرنوشت الشرع نکرد که معاون اول رئیس‌جمهوری سوریه بود. همزمان خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه اسد و الشرع درباره اوضاع کشور اختلاف دیدگاه دارند.

این حضور مشترک گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر در وضعیت سیاسی سوریه و بازگشت الشرع به صحنه سیاسی و ایفای نقش در مرحله آینده این کشور را بیشتر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید