نحوه تسویه مطالبات کارگران هفت تپه امروز مشخص می‌شود

    کد خبر :423403

نحوه تسویه مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه تا عصر امروز مشخص می شود.

مطالبات ۴ماهه بیش از پنج هزار نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر و مطالبات ۳ ماهه بیش از سه هزار کارگر گروه ملی فولاد به دلیل مشکلات اقتصادی این دو بنگاه اقتصادی پرداخت نشده است که این موضوع اعتراضات صنفی کارگران این دو شرکت را طی در پی داشته است.

بر این اساس، تیم اعزامی به خوزستان به سرپرستی مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مامور رسیدگی به وضعیت دو شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد شد.

در راستای این ماموریت، طی دو روز گذشته جلسات متعددی با مسئولان استانی و دستگاه های اجرایی ذیربط برای حل مشکلات این دو بنگاه اقتصادی برگزار شد تا این که روز گذشته نحوه تسویه مطالبات کارگران گروه ملی فولاد تعیین تکلیف شد. بر اساس تصمیم روز گذشته مقرر شد، یک ماه از مطالبات معوق کارگران گروه ملی فولاد طی هفته آینده و مابقی تا پایان آذر پرداخت شود.

برای پرداخت مطالبات کارگران گروه ملی فولاد، وزارت صنعت مجوز فروش آزاد محصولات این شرکت (خارج از بورس) تا اطلاع ثانوی را صادر کرد تا از محل فروش محصولات در بازار آزاد، حقوق دستمزد کارگران پرداخت شود.

تیم اعزامی با حضور در گروه ملی فولاد کارفرما را مکلف کردند تا طی هفته آینده یک ماه از مطالبات کارگران این شرکت را پرداخت کنند.

به گزارش مهر، از صبح امروز نیز جلسات رسیدگی به وضعیت شرکت نیشکر هفت تپه آغاز شده و قرار است تا پایان امروز نحوه تسویه مطالبات بیش از ۵ هزار کارگر این شرکت تعیین تکلیف شود.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی معتمد ایرانی گفت:

    راه نجات ایران = برگشت صنایع و معادن تاراج رفته
    ………………………………………………………………………………………………….
    فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است . راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است .

    پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، پالایشگاهها و …
    ارزش جایگرینی هر یک چند میلیارد دلار ؛ به عبارتی هر یک چند ده هزار میلیارد تومان . . . اینها همه به غارت رفته و باید به دولت بازگردد . راه دیگری نیست . نمایندگان مجلس قبول کنند اشتباه رفته اند .

    فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است .
    راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است .
    این اموال به غارت رفته و باید به دولت و مردم بازگردد ، راه دیگری نیست .
    راه نجات ایران = برگشت صنایع و معادن تاراج رفته
    راه دیگری نیست .
    …………………………………………….
    البته بعضی مدیران دولتی حرفه ای ، مدتی است بجای کلمه ” واگذاری ” از کلمه و روش انحرافی ” اجاره ” یا ” قرارداد راهبری” استفاده میکنند ،که لازم است راه این مفسده نیز بسته شده و موارد مشابه مورد بازرسی و مجازات و بازگشت اموال به دولت قرار گیرند .
    ………………………………………………………………………………

    خصوصی سازی = انهدام اقتصاد ایران و تنزل زندگی ایرانیان
    ………………………………………………………………………..
    خصوصی سازی = تاراج اموال عمومی

  2. ح . حسینی مختاری گفت:

    خصوصیها و دولتیهای فاسد اعدام شوند .

    بزرگترین خیانتهای مالی و سوء استفاده های کلان در جریان خصوصی سازی و فروش مجانی صنایع و معادن رخ داده است . این خائنان چه در سمت فروشنده دولتی یا خریدار رشوه دهنده ویژه خوار ، کارشناس رسمی دادگستری خائن و امثالهم میبایست محاکمه و اعدام گردند . مهمتر از اعدام خائنین بزرگ ، صدها هزار میلیارد تومان اموال عمومی بر باد رفته باید به مردم و دولت بازگردد .

دیدگاهتان را بنویسید