بهروز افخمی زیر تیغ طرفداران صادق هدایت

    کد خبر :423366

صحبتهای تعجب آور و غافلگیرکننده بهروز افخمی در برنامه زنده «رادیکال۳ »شبکه سه علیه صادق هدایت و همجنس گرا خوانده این نویسنده بزرگ، همچنان بازتابهایی منفی را علیه او شکل داده است. او در این برنامه گفته بود «چیزهایی در مورد صادق هدایت هست که کم و بیش همه میدانند، ولی به وسیله روشنفکران و کسانی که هوادارش هستند، سانسور شده است. این مسأله، تمایلات همجنس خواهانه یا همجنس گرایانه یا هر چیزی است که در حال حاضر عنوان دگرباشی را برایش برگزیدند!»

علی دهباشی، شهلا زرلکی و حتی احمد ایراندوست، معروف به غول برره هم در مقابل این اظهارات افخمی به دفاع از هدایت پرداختند.

دوشنبه شب گذشته هم حامد عنقا که مهمان رادیو تهران بود،

بدون اشاره مستقیم به افخمی گفت: «اخیرا دیدم دوست کارگردان پرسابقه و ارزشمندی درباره نویسنده ای که ۷۰ سال پیش بوده اظهارنظر کرده. بعد من به عنوان کسی که سالها به عنوان نویسنده، روزنامه نگار، سینماگر و…

داشتم کار می کردم و کتاب می خواندم با خودم درباره این اظهارنظر که اینقدر محکم بیان شده فکر می کردم. یعنی این همه آدم طی این سال ها درباره این نویسنده مطالعه و تحقیق کرده اند و این دوست کارگردان بزرگوار من به چه سند جدیدی دست پیدا کرده که قبل از او انجوی شیرازی ها و مصطفی فرزانه ها و دکتر کاتوزیان ها دست پیدا نکرده اند و شما همین دیشب دفترچه خاطرات این نویسنده مبنی بر اینکه تمایلات خیلی خاصی داشته چطور به دستت رسیده و او را رسوا و همه را از ناآگاهی خارج کرده ای؟

راه های بهتری برای جلب توجه هم وجود دارد. همین دوست عزیز فیلمساز که واقعا یکی از کارگردان های محبوب من است، یکی از منتقدان کسانی است که از رسانه ها به عنوان پاپاراتزی استفاده می کنند، خودت پاپاراتزی نیستی؟»!

البته شبهه ای هم وجود دارد که این اظهارات افخمی در شبکه سه، به نوعی جاده صاف کنی او برای دریافت دوباره امتیاز اجرای سری جدید احتمالی «هفت » بوده و برای خوشایند جریان فکری جدید حاکم بر این شبکه به زبان او جاری شده اند. برنامه ای که به گفته خود افخمی، برای تولید هر قسمتش رقمی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان از تلویزیون دریافت می کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید