یک کره‌ای رئیس جدید اینترپل شد

    کد خبر :423164

سرپرست موقت اینترپل از کره جنوبی با اکثریت آرا توانست ریاست پلیس بین‌الملل را برعهده گیرد.

اینترپل کیم جونگ یانگ کره‌ای را که پس از ناپدید شدن رئیس سابق این سازمان، سرپرست موقت آن را برعهده داشت به عنوان رئیس جدید انتخاب کرد.

کیم جونگ یانگ کره‌ای توانست الکساندر پروکوپچوک، روسی را که به اتهام سوء استفاده از سیستم بازداشت پلیس بین الملل متهم بود، شکست دهد. درخصوص پروکوپچوک نگرانی‌هایی وجود داشت که وی از نقش خود برای هدف قرار دادن منتقدان ولادیمیر پوتین استفاده کند.

در جلسه سالانه اینترپل در دبی، کیم با رای 194 عضو این سازمان به عنوان رئیس جدید انتخاب شد و تا دو سال باقیمانده از دوره ریاست رئیس سابق به عنوان مسئول ارشد اینترپل به فعالیت خواهد پرداخت.

به گزارش تسنیم ،لازم به یادآوری است، “منگ هونگوی” رئیس سابق اینترپل و معاون وزیر امنیت اجتماعی چین، پس از اتهامات وارده به وی درباره دریافت رشوه و نقض قانون از سمت خود برکنار شد.

پیش از این روزنامه «تایمز» اعلام کرده بود که به احتمال بسیار زیاد سرهنگ “الکساندر پروکوپچوک” ریاست این سازمان را در سال 2019 برعهده خواهد داشت. وی از سال 2006 تا 2011 نایب رئیس مرکز ملی دفتر اینترپل در وزارت کشور روسیه بوده و بعد از این تاریخ نیز ریاست این دفتر را برعهده گرفت. وی در سال 2016 به سمت معاون رئیس سازمان اینترپل منصوب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید