با انتقال موشک‌های میانبرد آمریکایی به خاک آلمان موافقت نمی‌کنیم

    کد خبر :422557

یک سیاستمدار و کارشناس مسایل بین‌الملل آلمان گفت که حتی اگر پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از بین برود هم آلمان نباید به محلی برای استقرار موشک‌های آمریکا و مسابقه تسلیحات هسته‌ای تبدیل شود.

«رالف موتسنیش» سیاستمدار آلمانی از حزب سوسیال‌دموکرات و کارشناس مسایل بین‌الملل ضمن انتقاد از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF)، درباره انتقال موشک‌های میانبرد آمریکا به خاک آلمان هشدار داد.

موتسنیش در این مورد به روزنامه آلمانی «مرکیشه آلگماینه» گفت: «اگر حتی این پیمان از بین برود، آلمان نباید محل بازی‌های هسته‌ای باشد.ما با انتقال موشک‌های میانبرد آمریکا موافقت نخواهیم کرد و باید هر کاری بکنیم تا مطمئن شویم که تفکرات (اینچنین) هسته‌ای بار دیگر تحقق نمی‌یابند.»

به گزارش فارس ،وی افزود: «فاصله نظامی میان آمریکا و روسیه آنطوری که برخی بارها ادعا می‌کنند، وجود ندارد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند. وی گفت: «ما طرفی هستیم که داخل توافق مانده‌ایم و آن را رعایت کرده‌ایم ولی روسیه، متأسفانه، از آن پیروی نکرده است. بنابراین، ما این توافق را خاتمه خواهیم داد و از آن خارج می‌شویم.»

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. روسیه تأکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سال گذشته گفت هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید