کاخ سفید قوانین سختگیرانه جدیدی برای خبرنگاران تعیین کرد

    کد خبر :422468

یک خبرنگار امریکایی در توییتی اعلام کرد که کاخ سفید قوانین جدیدی را برای فعالیت خبرنگاران در کاخ سفید از جمله حضور آنها در کنفرانس های خبری تعیین کرده است.

‘تارینی پارتی’ خبرنگار اختصاصی تارنمای ‘بازفید’ برای کاخ سفید در توییتی نوشت: از جمله قوانین جدید تعیین شده این است که هر خبرنگاری که برای پرسیدن پرسش تعیین شد، باید یک پرسش بپرسد و سپس ملزم است میکروفن را به خبرنگاران دیگر بدهد.
همچنین در مقررات دیگری عنوان شده است که براساس صلاحدید رئیس جمهوری آمریکا یا دیگر مقامات کاخ سفید که به سوالات پاسخ می دهند، خبرنگار ممکن است بتواند سوال یا سوالات دیگری مطرح کند. زمانی که خبرنگار اجازه یافت سوال دوم یا سوم را مطرح کند، باید میکرفن را به خبرنگار دیگر بدهد.
این خبرنگار در توییتش نوشت: براساس این قوانین جدید هر خبرنگاری که از این مقررات جدید کاخ سفید تبعیت نکند، ممکن است با تعلیق یا باطل شدن مجوز ورودش به کاخ سفید روبرو شود.
به گزارش ایرنا، کاخ سفید در حالی این مقررات جدید را برای خبرنگاران وضع کرده که بگومگوی اخیر ‘دونالد ترامپ’رییس جمهوری آمریکا با خبرنگار شبکه سی ان ان در یک کنفرانس خبری جنجال زیادی به پا کرد.
پس از انتخابات ششم نوامبر(15 آبان) میان دوره ای کنگره آمریکا، ‘جیم آکوستا’ خبرنگار سی ان ان در حال طرح پرسشی از ترامپ درباره سیاست مهاجرتی به ویژه کاروان مهاجران که هزار کیلومتر با مرزهای آمریکا فاصله دارند، بود که ناگاه ترامپ عصبانی، خواستار پایان دادن به این سوال شد.
خبرنگار به پرسیدن سوال خود اصرار کرد اما ترامپ او را با الفاظی همچون «بی ادب» و اینکه ‘سی ان ان باید برای داشتن تو شرم کند’ مورد خطاب قرار داد.
عصر همان روز، دفتر سخنگوی کاخ سفید در اقدامی مغایر ادعای آزادی بیان و قانون اساسی آمریکا که البته در دوره ترامپ نقض آن کم نبوده است، مجوز ورود این خبرنگار به کاخ سفید را باطل کرد.
به دنبال آن، سی ان ان به عنوان کارفرمای این خبرنگار و آکوستا از این تصمیم به دادگاه فدرال شکایت بردند که جمعه اعلام شد تا تصمیم نهایی، به طور موقت باید مجوز مطبوعاتی این خبرنگار بازگردانده شود.
ترامپ از زمان روی کار آمدن خود بارها رسانه ها را به انتشار اخبار جعلی متهم کرده و در تازه ترین مورد آنها را دشمن مردم شمرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید