پرداخت ۳۴ میلیارد سپرده های تعاونی شاغلین نظام پرستاری

    کد خبر :422358

رئیس هیئت مدیره تعاونی اعتبار اعضا و شاغلین نظام پرستاری، از توافق برای پرداخت سپرده های سپرده گذاران تعاونی اعتبار اعضا و شاغلین نظام پرستاری از طریق یک بانک خبر داد.

محمد شریفی مقدم گفت: طی تفاهم نامه ای فی ما بین تعاونی اعتبار اعضای سازمان نظام پرستاری و بانک رسالت مقرر شد تمامی سپرده های سپرده گذاران این تعاونی که حدود ۳۴ میلیارد تومان است، توسط این بانک پرداخت شود.

وی اظهار داشت: در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۹۷ و بعد از انتخابات مجمع عمومی سالیانه و انتخابات هیأت مدیره، انتشار شایعات بی اساس توسط افراد مغرض باعث هجوم سپرده گذاران جهت گرفتن سپرده هایشان از تعاونی اعتباری اعضا و شاغلین سازمان نظام پرستاری شد. بدیهی است که در صورت مراجعه بیش از ۲۰ درصد سپرده گذاران در هر موسسه مالی و بانکی، آن مجموعه قادر به پرداخت سپرده سپرده گذاران نخواهد بود چراکه سپرده های اعضا در قالب وام به بقیه اعضا پرداخت شده و نمی توان همه وام گیرندگان را الزام به بازگرداندن وام ها نمود.

شریفی مقدم افزود: از این رو به ناچار از آن تاریخ تعاونی مجبور به بازگرداندن سپرده ها بر اساس تاریخ سپرده گذاری شد و در عرض این چهارماه بیش از ۱۸ میلیارد تومان از ۵۲ میلیارد تومان سپرده را پرداخت نموده و با عنایت به نظر سپرده گذاران مبنی بر دریافت سپرده هایشان در زمان کوتاه تر، مسئولین تعاونی مذاکراتی را با موسسات مالی و بانک های مختلف انجام دادند و نهایتاً طی مذاکرات اولیه با بانک رسالت، بررسی های کارشناسی و جلسات متعدد گزارش سیستم های مختلف نظارتی مقرر شد بعد از امضای تفاهم نامه که روز گذشته انجام شد، و تأیید بانک مرکزی داده ها و اطلاعات سپرده گذاران به سیستم های بانک رسالت انتقال و در آینده ای نزدیک تمامی سپرده گذاران این تعاونی کمتر از یک ماه پرداخت شود و کل مبلغ سپرده ها حدود ۳۴ میلیارد تومان است، توسط بانک پرداخت خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره تعاونی اعتبار اعضا و شاغلین نظام پرستاری در ادامه با اشاره به غرض ورزی های بی پایه و اساسِ صورت گرفته و عملکرد روشن تعاونی توضیح داد: طی این چند ماه افراد ، اشخاص، گروه ها و جریان های مختلفی که نه سپرده گذار و نه سهامدار بودند با سوءاستفاده از احساسات اعضا و با شایعه و شائبه های بی اساس و هم چنین تهمت و افترا سعی در تشویش اذهان عمومی نموده و باعث ایجاد اضطراب و نگرانی شدند که حق پیگیری های حقوقی از طرف تعاونی محفوظ است. سرانجام بعد از چهارماه و ورود تمامی سیستم های نظارتی مرتبط و غیر مرتبط به موضوع و بررسی دقیق عملکرد تعاونی اعتبار، هیچ گزارشی دال بر تخلف یا سوء نیت گزارش نشده و به زعم نظر کارشناسانی که گزارشات را تهیه کرده اند این تعاونی یکی از تعاونی ها با عملکرد کاملاً مناسب و پاک بوده است و بیشترین خدمات را به پرستاران استان تهران داشته است.

وی افزود: مهم ترین عوامل به وجود آورنده مسائل و مشکلات برای تعاونی مسائل حاشیه ای و انتخاباتی است که به مرور زمان پشت پرده این جریانات بیشتر مشخص خواهد شد و جای تأسف دارد که افراد مغرض برای رسیدن به مطامع و منافع خود باعث اتفاقاتی می شوند که ضرر و زیان های سنگینی را به جامعه پرستاری و تعاونی ای که از جمله بهترین و متعهد ترین مجموعه های مالی بوده و نیز اعتبار سازمان نظام پرستاری محسوب می شده، وارد آوردند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی اعتبار اعضا و شاغلین نظام پرستاری، ادامه داد: به هر صورت هیئت مدیره تعاونی تمامی تلاشش را در جهتی بکار گرفته که کمترین ضرر و زیان به اعضا وارد شود و به زعم سیستم های ورود کرده هیچ تخلفی صورت نگرفته است. اما مسائل پیش آمده ناشی از جوهای ایجاد شده و جریان هایی است که می خواستند سوار بر موج شوند. اما تاکید می نمایم که حق شکایت تعاونی از اشخاص و جریان هایی که بی اساس موجب تشویش اذهان عمومی شده محفوظ خواهند ماند.

شریفی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: امروز پس از ورود سیستم های مختلف نظارتی و ذی ربط و گزارش های مختلف تهیه شده مشخص شد که نه تنها تخلفی صورت نگرفته بلکه سوء نیتی نیز در کار نبوده است. بنده از قاطبه اعضای تعاونی، چه سپرده گذار و چه سهامدار تشکر می نمایم که با صبوری و اعتماد به تعاونی همکاری لازم را داشتند و از اتفاقات ایجاد شده که مسئولین تعاونی در آن قصوری نداشته عذرخواهی می نمایم. از اعضای هیئت مدیره، مسئولین اجرایی و کارکنان نیز که تهمت ها و توهین ها و فشارهای عده ای را تحمل کردند و تلاششان در آسیب کمتر به تعاونی بود انجام دادند سپاسگزارم. رو سیاهی این اتفاق برای افراد و جریان هایی که بااغراض و هدف های غیر حرفه ای که حتی عضو سپرده گذار و سهامدار نبودند و با طرح مسائل بی اساس موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد اضطراب و نگرانی و نهایتاً توقف فعالیت عادی تعاونی شدند خواهد ماند. در نهایت جا دارد از تمامی مسئولین ذی ربط و به ویژه مدیر عامل، هیأت مدیره و مسئولین بانک رسالت که با حسن نیت با جامعه پرستاری استان تهران کمال همکاری را کرده و کل سپرده ها را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه (۲.۵ درصد) پرداخت خواهند نمود که مراحل اجرایی آن متعاقباً اعلام خواهد شد، تشکر و قدر دانی می نماییم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید