استفاده از کارت سوخت، اجباری و کارت بانکی به‌جای آن قابل استفاده خواهد شد

    کد خبر :422222

به‌منظور جلوگیری از قاچاق بنزین از مرزها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، بنزین فقط با استفاده از کارت سوخت به مالکان خودروها و موتورسیکلت‌ها تحویل داده می‌شود.

براساس اطلاعیه‌ی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مالکان محترم خودروها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، به‌ترتیبی که در رسانه‌ها توضیح داده خواهد شد، از سوم تا بیست‌وچهارم آذر درخواستشان را برای دریافت کارت سوخت جدید باید ثبت کنند. درادامه، متن این اطلاعیه آورده می‌شود:

به‌منظور تسهیل در دریافت کارت جدید سوخت، امکان دسترسی به سامانه‌ی ثبت مشخصات ازطریق اینترنت یا تماس تلفنی فراهم شده که نحوه‌ی دسترسی و اقدام ازطریق رسانه‌های عمومی و صداوسیما به‌ اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

به گزارش زومیت، گفتنی است شرکت ملی پخش هیچ هزینه‌ای از متقاضیان برای ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت جدید دریافت نخواهد کرد.

ذکر این نکته لازم است که این اقدام به‌معنای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ سوخت نیست و هم‌وطنان محترم به شایعات بی‌اساس دراین‌باره نباید توجه کنند.

از زمان فراهم‌شدن امکان تحویل سوخت با کارت برای عموم دارندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، بنزین صرفاً با ارائه‌ی کارت تحویل داده می‌شود.

کارت سوخت به کارت‌های بانکی متصل شد

محمدجواد آذری جهرمی دراین‌باره اعلام کرد:

درحال‌حاضر، ۱۰ میلیون خودرو کارت سوخت ندارند. برای صدور این تعداد از کارت سوخت ۳۳۰ میلیارد تومان باید هزینه می‌شد؛ درحالی‌که با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیکی و با هماهنگی بین‌دستگاهی، آن را به کارت بانکی متصل کردیم. بنابراین، مردم به‌جای اینکه در صف بایستند و در پلیس ۱۰+ ثبت‌نام کنند تا بعد از یک هفته کارت سوخت به دستشان برسد، با مراجعه به درگاه ملی پخش و پالایش، به‌راحتی می‌توانند کارت بانکی‌شان را به کارت سوخت متصل کنند.

وی درادامه افزود:

همه‌ی دستگاه‌های حاکمیتی درون و بیرون دولت باید نوع نگاهشان را تغییر دهند و به فعالیت‌های الکترونیکی بپیوندند تا از هزینه‌های اجرایی کشور بکاهیم و آن را به‌سمت تقویت اقشار ضعیف در جامعه سوق دهیم. مردم هم باید بدانند که دولت نیز در این مسیر مصمم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید