علیرضا رضایی: باید آنقدر قوی باشیم که ایرادات داوری نتواند روی کارمان تاثیرگذار باشد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۲۷
    کد خبر :421959

علیرضا رضایی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با اشاره به اینکه تیمش استحقاق مدال و سکوی بهتری را داشته، کم‌تجربگی ناشی از غیبت در تورنمنت‌های بین‌المللی و اشتباهات فاحش داوری را از دلایل این سومی دانست.

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد سومی تیم ملی آزاد در رقابت‌های امیدهای جهان اظهار داشت: یک مقدار کم‌تجربگی و یک مقدار هم اشتباهات داوری باعث شد که مقام بهتر و مدال‌های بیشتری نگیریم. ما تنها با سه امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، سوم جهان شدیم. بچه‌ها در دو، سه وزن دیگر هم شایستگی رسیدن به مدال را داشتند اما اشتباه داوری ما را از کسب مدال دور کرد. مثل ایمان صادقی که در مبارزه با حریف آمریکایی به راحتی امتیازش را ندادند و بعد تیم داوری‌اش محروم شد. او بعد از این حق‌کشی که در کشتی سرگروهی رخ داد، دیگر از نظر روحی توان نداشت و هرچقدر که کادرفنی سعی کرد او را به مبارزه بازگرداند اما نتوانست و او پنجم شد.

وی ادامه داد: مبارزه قیاسی با حریف ژاپنی که نایب‌قهرمان المپیک بود، دو امتیاز به ما دادند اما بعد امتیاز را برگرداندند. در کشتی شهبازی و طاهری هم اشتباهات داوری وجود داشت. حتی مبارزه کامران قاسمپور که مدال طلا گرفت با نایفونوف هم مشکل داوری داشت. در این رقابت‌ها هر چه بچه‌های ما حمله می‌کردند اخطار می‌گرفتند و به حریف امتیاز داده می‌شد. البته من اشتباهات خودم را می‌پذیرم و باید آنقدر قوی شویم که ایرادات داوری نتواند روی کارمان تاثیرگذار باشد. تیم ما اگر کم تجربه نبود، حتما جایگاه بهتری به دست می‌آورد. این جوان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

سرمربی تیم ملی امید تصریح کرد: ایمان صادقی شایسته‌ترین فرد برای کسب مدال طلای 61 کیلوگرم بود. حریفان خیلی خوبی هم داشت که اگر آن مشکل داوری پیش نمی‌آمد حتما قهرمان می‌شد. قیاسی فقط به بی‌تجربگی‌اش باخت و اولی را با پنجمی عوض کرد. این بچه‌ها وقتی می‌بازند، دیگر سخت با این موضوع کنار می‌آیند و مدال برنز را هم از دست می‌دهند. سرلک سخت‌ترین کشتی‌ها را گرفت. بچه‌ها در عین جوانی خوب مبارزه کردند.

به گزارش تسنیم ،وی در پاسخ به این سوال که آیا مدال‌آوران امیدهای جهان در سطح کسب مدال در رده سنی بزرگسالان هستند، خاطرنشان کرد: حتما می‌توانند. اتفاقا در همین بخارست در چند وزن ما نایب‌قهرمان المپیک و جهان و قهرمان اروپا داشتیم. بچه‌های ما به خودباوری برسند هیچ چیزی از حریفان‌شان کم ندارند.

رضایی در مورد اینکه تنها مدال طلای کشتی آزاد ایران در وزنی به دست آمده که حسن یزدانی را داریم و آینده 86 کیلوگرم را در این شرایط چطور می‌بیند، گفت: کامران قاسمپور باید خود را به عنوان یک مدعی ثابت کند. نه تنها در این وزن، بلکه در همه اوزان باید مدعیان را حفظ کرد و نباید به هیچ قیمتی آنها را از دست داد. با یک رقابت آزاد و شرافتمندانه می‌شود همه نفرات را حفظ کرد. البته حسن یزدانی که همیشه در انتخابی کشتی گرفته، من این را به صورت کلی می‌گویم و وقتی در یک وزن چند مدعی داریم این برای تیم ملی ما خیلی بهتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید