ظریف: اروپا در انتخاب میزبان سازوکار مالی با چالش مواجه است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶
    کد خبر :421942

محمدجواد ظریف در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای تبیین سازوکار SPV برای برقراری کانال مالی میان ایران و اروپا، گفت: اروپایی‌ها عنوان می‌کنند که برای پیدا شدن کشوری که میزبان این سازوکار باشد قدری با چالش مواجه هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه بحث‌ها در این موضوع هنوز ادامه دارد و با طرف های اروپایی در تماس هستیم تا وضعیت مشخص شود، اظهار کرد: در واقع برخی کشورها که به عنوان میزبان پیشنهاد شدند این امر را نپذیرفتند و مذاکرات برای مشخص شدن میزبانی سازوکار SPV ادامه دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص آغاز تحریم‌های یکجانبه آمریکا و در مقابل عدم آغاز بکار سازوکار مالی پیشنهاد شده از سوی اروپایی ها، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که انتخاب های متعددی دارد از این رو انتخاب‌هایمان براساس منافع ملی و بر اساس سازوکاری که در کشور تعریف شده اتخاذ می شود.

ظریف افزود: اتحادیه اروپا و سایر اعضای باقی مانده برجام می دانند که بدون تامین نیازهای جمهوری اسلامی ایران و در واقع عواید اقتصادی که برجام برای کشورمان دارد، امکان تداوم وضعیت وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: بنابراین اینکه چه تصمیمی و در چه زمانی این مهم مشخص شود را مقامات کشورمان با توجه به آخرین وضعیت‌ها مشخص خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید