استان‌های جنوبی بارانی می‌شوند

    کد خبر :421864

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر و فارس، در عین حال از ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب در روز پنج‌شنبه (اول آذرماه) خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، شرایط جوی کشور را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ورود سامانه جدید بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب کشور، در استان‌های بوشهر، فارس، یزد، غرب کرمان، جنوب اصفهان و بخش‌هایی از هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش باران و در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۳۰ آبان‌ماه) فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی متمرکز خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که بعد از ظهر پس فردا (پنج‌شنبه اول آذرماه) سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد، اظهار کرد: این سامانه به تدریج استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. همچنین از امروز تا روز پنج‌شنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی امروز تا ظهر فردا (۳۰ آبان‌ماه) افزایش آلاینده‌های جوی در برخی شهرهای پرجمعیت و صنعتی به ویژه تهران، اصفهان و اراک سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ آبان‌ماه) کمی ابری، همراه با غبار صبح‌گاهی و در بعد از ظهر با وزش باد همراه خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا ۱۶ و۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین تهران پس‌فردا (اول آذرماه) کمی ابری، در اوایل شب نیمه‌ابری و ابری با احتمال بارش با حداکثر و حداقل دمای ۱۵ و شش درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید