سرنگونی بن سلمان قطعی است

    کد خبر :421725

ینی‌شفق ترکیه از انتشار فایل‌هایی صوتی خبر داد که یکی از پیامد‌های آن آشفتگی در کاخ آل‌سعود و سرنگونی محمد بن سلمان است.

به گزارش جوان، در ادامه افشاگری‌های خود از طرح سازماندهی‌شده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، اعلام کرد دولت ترکیه طی روزهای آینده فایل‌های صوتی مربوط به شکنجه و قتل خاشقجی را منتشر می‌کند که پیامدهای بزرگی در سطح منطقه و حکومت عربستان خواهد داشت.

به نوشته «ینی‌شفق»، انتشار فایل‌های صوتی مربوط به لحظات قتل خاشقجی، قبل و پس از آن احتمالا از امروز آغاز خواهد شد. زیرا مباحثات بین‌المللی در خصوص این جنایت هولناک، سازمان‌دهی، تدارکات و عوامل آن ایجاب می‌کند که «مدارک جدید» ارائه شود. امروز یا این هفته، محتمل‌ترین زمان برای آغاز انتشار این اسناد است.

این فایل‌های صوتی گفتگوی بین قاتلان (خاشقجی)، مکالمات آنها با ریاض پس از انجام این جنایت، گفت‌وگوهایی که اثبات می‌کند محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مستقیما دستور اجرای قتل را صادر کرده و احتمالاً نقش سازمان‌های امنیتی مصر و امارات در این حادثه و اطلاعاتی که کارشناسان اطلاعاتی اسرائیل یا آمریکا از این ماجرا داشتند را افشا می‌کنند.

زلزله در کاخ آل سعود

آنگونه که ینی‌شفق نوشته «انتشار این اطلاعات تازه جهان را به لرزه درخواهد آورد، منطقه را دگرگون و کاخ سعودی را سرنگون و شرایط جدیدی در ساختار قدرت در منطقه ایجاد می‌کند».

نگارنده تأکید می‌کند «ینی‌شفق» از همان ابتدای این ماجرا بارها تکرار کرد که «محمد بن سلمان در پس این جنایت است و شخصا دستور اجرای آن را صادر کرده و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی نیز شریک این جرم است. تمام جهان در تلاش است تا ولیعهد (عربستان) را نجات دهند و آنها تمام پول و نفوذ خود را در این راه خرج کرده‌اند».

محمد بن سلمان راه فرار ندارد

«ابراهیم کاراگول» نویسنده این گزارش و سردبیر «ینی‌شفق» در ادامه با اشاره به اینکه شیوه‌های لاپوشانی این جنایت دیگر کارایی ندارد، می‌‌افزاید: «ولیعهد سعودی دیگر قادر نیست خود را از این جنایت رها کند. فارغ از عملیات‌های لاپوشانی و مذاکرات، در شرایط حال حاضر نجات این شخص غیرممکن خواهد بود. حتی محمد بن زاید،(ولیعهد ابوظبی) نیز در این ماجرا دخیل است و نمی‌توان مانع این افشاگری‌ها شد. ما می‌دانیم عربستان و دولت دونالد ترامپ تلاش دارند این ماجرا را لاپوشانی کنند و محور اسرائیل-عربستان سعودی-امارات در حال رایزنی برای نجات ولیعهد عربستان هستند.».

موضوع بسیار فراتر از قتل خاشقجی است

بنابر نوشته «ینی‌شفق» حامیان بن سلمان هم‌اکنون در شرایطی هستند که برای نجات او حاضر به پرداخت هر هزینه‌ای هستند. می‌خواهند درباره هر چیزی از جمله موضوع قطر و سازمان فتح‌الله گولن وارد مذاکره شوند. نیروهای فتح‌‌الله گولن و عوامل کودتای نافرجام ترکیه در حال حاضر سخت مشغول نجات محمد بن سلمان، نجات «محور شرارت» در منطقه و حفظ «طرح خاورمیانه جدیدی» هستند که خودشان طراحی کرده‌اند.

اما اگر تلاش آنها برای نجات ولیعهد عربستان شکست بخورد طرح بزرگ آنها برای خاورمیانه نابود و تمام پرونده‌های کثیف و محرمانه آنها، از یمن گرفته تا عراق و سوریه، از مصر تا سومالی، از ایران تا ترکیه، افشا خواهد شد. در چنین شرایطی می‌بینیم که موضوع صرفاً قتل خاشقچی نیست بلکه مسائل بسیار حیاتی‌تر و مهم‌تری وجود دارد؛ اینکه آنها پروژه ویرانگر بزرگی دارند که منجر به نابودی تمام منطقه خواهد شد.

«ینی‌شفق» با اشاره به آتش‌افروزی ولیعهد عربستان و امارات می‌افزاید: «در حال حاضر ما فقط درباره جمال خاشقجی صحبت نمی‌کنیم. آنها به دنبال ایجاد جنگ‌های داخلی در برخی کشورهای منطقه هستند، تلاش دارند طرح‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس را بر منطقه تحمیل کنند و هر کسی که مخالف آنها باشد، نابود می‌کنند. ما همه اینها را می‌دانیم».

چرا دونالد ترامپ نگران است؟

نویسنده در توضیح نگرانی دونالد ترامپ از افشای ماجرای قتل جمال خاشقجی می‌نویسد: «چرا ترامپ نگران است؟ زیرا نفر سوم در رابطه بین محمد بن سلمان و محمد بن زاید، داماد خود او جرد کوشنر است. این سه نفر بودند که گفتگوهای مخفیانه (معامله قرن) برای (فروش) بیت‌المقدس (به رژیم صهیونیستی) را پیش بردند. این سه نفر بودند که تلاش داشتند ترکیه را از معادلات کل منطقه حذف کنند. این سه نفر عربستان سعودی را به اسرائیل نزدیک کردند…قتل خاشقجی هم‌اکنون به یک مسئله داخلی در آمریکا تبدیل شده و مخالفان ترامپ نقش داماد او در این ماجرا را حس می‌کنند و با تمام توان در حال حمله به آنها هستند».

آغازی بر پایان محمد بن سلمان

«ینی‌شفق» با بیان اینکه هفته جاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، نوشته است: «اگر ترکیه انتشار فایل‌های صوتی را آغاز کند، این اقدام آغازی بر پایان محمد بن سلمان خواهد بود. حتی اگر در چنین شرایطی حکومت عربستان ولیعهد را برکنار نکند، ضربه بزرگی به آنها به عنوان یک کشور وارد خواهد شد».

با این حال نویسنده در پایان تأکید می‌کند: «تا زمانی که محمد بن زاید در امارات سرنگون نشود، هیچ چیزی در منطقه تغییر نخواهد کرد. او عامل اصلی و پشت‌پرده تمام اتفاقات مذکور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید