جوایز اسکار افتخاری اعطاء شد

    کد خبر :421589

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در دهمین دوره جوایز «گاورنر»، از چندین سینماگر با اعطای جایزه اسکار افتخاری تقدیر کرد.

به نقل از هالیوود ریپورتر،‌ در جوایز «گاورنر» ۲۰۱۸ که از امسال به سبب آتش‌سوزی‌های بزرگ در کالیفرنیا بدون مراسم فرش قرمز برگزار شد، «جان بیلی» رئیس آکادمی در صحبت‌هایی عنوان کرد که بیش از ۱۴۰۰ نفر از آمریکایی‌ها براثر این آتش‌سوزی‌ها بی‌خانمان شده‌اند و بخشی از تاریخ ما نیز در کمپانی پارامونت که محل نمایش تابستانی فیلم‌های صامت بود از دست رفته است.

در این مراسم از «سیسیلی تایسون» بازیگر ۹۳ ساله آمریکایی که دوره فعالیت هنری‌اش از فیلم «صدای بلند» تا فیلم «خدمتکاران» را شامل می‌شود، «لالو شیفرین» آهنگساز ۸۶ ساله فیلم‌هایی چون «لوک خوش دست»، «هری کثیف» و «ساعت شلوغی» و «ماروین لوی» مسئول امور تبلیغاتی فیلم‌ها در هالیوود با اعطای جایزه اسکار افتخاری تقدیر به عمل آمد.

«ماروین لوی» همکاری خود را «استیون اسپیلبرگ» از سال ۱۹۷۷ و فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» آغاز کرد و در ادامه در فیلم‌های «ای تی»، «فهرست شیندلر» و «لینکلن» نیز به همکاری با «اسپیلبرگ» ادامه داد.

آکادمی اسکار همچنین جایزه یادبود «ایروینگ جی.تالبرگ» را به «کاتلین کندی» و «فرانک مارشال» زوج تهیه‌کننده هالیوودی اعطاء کردند که تهیه‌کنندگی مجموعه فیلم‌های «بورن»، «مونیخ»، «حس ششم» را بر عهده داشته‌اند. «کاتلین کندی» در سال ۲۰۱۲ از ریاست کمپانی کندی/مارشال کناره گیری کرد تا ریاست کمپانی لوکاس فیلم را بر عهده بگیرد.

وی اولین زنی است که از ابتدای اعطای جایزه «ایروینگ جی.تالبرگ» در سال ۱۹۳۷، موفق به کسب جایزه می‌شود.

«کلینت ایستوود» و «تام هنکس» از جمله چهره‌های سرشناس سینمایی حاضر در مراسم دهمین دوره جوایز سینمایی گاورنر آکادمی اسکار بودند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید