انتشار مجموعه‌های منظوم نسیم عرب‌امیری

    کد خبر :42148

نسیم عرب‌امیری از انتشار مجموعه ده‌جلدی «هلهلی» با موضوع محوری دوست‌یابی خبر داد.

به گزارش ایسنا، این نویسنده مجموعه ده‌جلدی «هلهلی» را با پیوند دادن شخصیت محوری این مجموعه منظوم با شخصیت‌های افسانه‌های ایرانی در انتشارات نیستان منتشر می‌کند. «هلهلی» شخصیت محوری این داستان در هر یک از مجلدهای این مجموعه با یکی از شخصیت‌های افسانه‌ای ایرانی دوست می‌شود و او را درگیر داستانی امروزی می‌کند.

«هلهلی و خاله سوسکه» و «هلهلی و ماه‌پیشونی» دو جلد منتشر شده این مجموعه‌اند که کار تصویرگری آن‌ها را بهاره نیاورانی بر عهده دارد. در کتاب اول نویسنده با پرداختی داستان‌گونه کودکان را از قضاوت زودهنگام براساس ظاهر افراد برحذر می‌کند و در کتاب دوم به تقبیح تقلید کورکورانه می‌پردازد.

عرب‌امیری این روزها مجموعه داستان منظوم دیگری را با عنوان «من و عروسکام» در دست نگارش دارد. تاکنون کار نگارش چهار جلد از این مجموعه ده‌جلدی به پایان رسیده است.

نویسنده فیلمنامه «شکلاتی» همچنین از حضور خود در سی‌امین جشنواره فیلم کودک اصفهان خبر داد. «شکلاتی» عنوان فیلمی سینمایی است که کار نویسندگی آن را عرب‌امیری در کنار سعید جلالی بر عهده داشته و با تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی سهیل موفق توانسته است در بخش مسابقه جشنواره فیلم کودک اصفهان رقابت کند.

عرب‌امیری گفت: در این فیلم کودکی به نمایش درمی‌آید که کارخانه شکلات‌سازی را به ارث می‌برد. ماجرای این داستان به نوعی به مشکلات کار تولید در ایران می‌پردازد و ویژه کودکان تهیه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید