ایجاد شبکه شتاب‌نگاری در نزدیکی قله دماوند/بررسی زلزله‌ها با راه‌اندازی ایستگاه جدید در رودهن

    کد خبر :421407

رئیس شبکه ملی شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از راه‌اندازی ایستگاه شتاب‌نگاری در رودهن در هفته آینده خبر داد و گفت: در صورت حفظ امنیت دستگاه‌ها، در منطقه رینه نزدیک به قله دماوند اقدام به راه‌اندازی ایستگاه شتاب‌نگاری خواهیم کرد.

مهندس اسماعیل فرزانگان امروز در دومین نشست تخصصی پایش آتشفشان دماوند با تاکید بر اینکه نصب دستگاه‌های جدید شتاب‌نگاری در کشور آغاز شده است، افزود: هدف اصلی ما شناسایی رفتار گسل‌ها است که در سکونتگاه‌های شهری قرار دارند.

وی با بیان اینکه در منطقه دماوند نیز دستگاه جدید شتاب نگاری نصب و بهره برداری شده است، افزود: علاوه بر آن در منطقه فیروزکوه واقع در شرق قله دماوند نصب می‌شود، ضمن آنکه در هفته آینده نیز دستگاه جدید شتاب‌نگاری در رودهن راه‌اندازی می‌شود.

فرزانگان از نصب ایستگاه جدید شتاب‌نگاری در شرق منطقه پل سفید در ماه آینده خبر داد و یادآور شد: در صورتی‌که ارتباطات سیار در اختیار ما قرار گیرد، در شمال منطقه دماوند نیز ایستگاه شتاب‌نگاری راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی ایستگاه‌های جدید شتاب‌نگاری جایگزین ایستگاه‌های قدیمی می‌شود و از این طریق می‌توان با استفاده از سیستم‌های همراه داده‌ها را به سرور شبکه شتاب‌نگاری منتقل کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس شبکه ملی شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه شتاب‌نگاری جدید در نزدیکی ساری، خاطرنشان کرد:‌ در صورتی‌که امنیت دستگاه‌های ما حفظ شود، می‌توانیم با همکاری سازمان هواشناسی در نزدیکی قله دماوند در منطقه رینه اقدام به راه‌اندازی ایستگاه شتاب‌نگاری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید