قالیباف کاریزمای لازم برای ریاست مجلس را ندارد / در مقابل گزینه‌ای مانند لاریجانی، نه اصلاح طلبان و مستقل‌ها به او رای می‌دهند و نه اصولگرا‌ها

    کد خبر :420838

نعمت احمدی، فعال اصلاح طلب درباره اخباری که پیرامون خیز محمدباقر قالیباف برای ورود به مجلس و به دست گرفتن ریاست پارلمان منتشر شده، وی را فاقد کاریزمای لازم برای این سمت دانست.

احمدی در گفتگو با خبرنگار انتخاب، در این باره گفت: البته هنوز تا انتخابات مجلس زمان زیادی باقی مانده، اما دو نفر را به عنوان ناامیدان یا مردودان همیشگی انتخابات می‌شناسم. یکی آقای محسن رضایی و دیگری آقای قالیباف. عمده پست‌های این دو قالیباف انتصابی بود ور در چند انتخاباتی که شرکت کرده اند، رویکرد مردمی نسبت به آن‌ها وجود نداشت.

این استاد دانشگاه افزود: حتی اگر آقای قالیباف بتواند به عنوان نماینده وارد مجلس شود، در مقابل همین گزینه فعلی یعنی آقای لاریجانی شانسی برای ریاست ندارد. در واقع با وجود آقای لاریجانی، نه مستقل ها، نه اصلاح طلبان و نه اصولگرا‌ها رویکردی به آقای قالیباف نخواهند داشت.

او با اشاره به سوابق قالیباف افزود: به اعتقاد من آقای قالیباف خودش را سوزاند. به هر حال ایشان قابلیت‌ها و لیاقت‌هایی مثلا در خلبانی و فرنماندهی داشته. هرچه باشد بالاخره ۵۰ درصد این‌ها را با توانایی خودش به دست آورده. با این حال او وقتی فرمانده نیروی انتظامی بود، در ماجرای فرود هلیکوپتر در استادیوم آزادی خودش را سوزاند. زمانی هم که در ستاد قاچاق کالا و ارز بود عملکرد مثبتی نداشت و در شهرداری هم اگرچه برای ظاهر شهر اقداماتی انجام داد، اما شهر را ورشکسته کرد.

احمدی تصریح کرد: در مجموع معتقدم او در پست‌های انتخابی موفق نخواهد بود؛ ممکن است بتواند از مشهد یا از شهر‌های کوچکتر که نیاز به رای کمتری دارند، رای بیاورد و وارد مجلس شود، اما آن کاریزمای لازم برای آنکه گروه‌های مختلف را دور خودش جمع کرده و ریاست مجلس را بر عهده بگیرد، ندارد.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به شکست قالیباف در سه انتخابات، افزود: اگر به جای مشاوران او باشم، هرگز توصیه نمی‌کنم که برای پست‌های انتخابی تلاش کند. او با یک نگاه نظامی، یا می‌تواند فرمانده باشد یا فرمانبر و نمی‌تواند در مدیریت جمعی موفق باشد؛ چه برسد به جایگاه ریاست مجلس که باید با ۲۹۰ نماینده تعامل کند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. اسماعیلی گفت:

    جالب اینجاست که به هر نحوی می خواهند امثال آقای قالیباف را از نامزدی ریاست جمهوری حذف کنند! گاهی با تخریب و مطرح کردن پرونده های اقتصادی، یک بار با مطرح کردن ریاست بنیاد مستضعفان، یک بار با نمایندگی یا ریاست مجلس و …. . از آقای رییسی که خیالشون راحت شد (یعنی دیگه کاندید ریاست جمهوری نمیشه) و به همین دلیل بسیاری از این آقایون (و خانم ها!) برخلاف تخریب های قبلی، از انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه ذوق زده و خوشحال شدند!

دیدگاهتان را بنویسید