تشکیل کارگروه اصلاح لایحه الحاق ایران به CFT در کمیسیون امنیت ملی

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۱۰
    کد خبر :420800

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قرار بر این شد که کارگروهی برای اصلاح لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل شود.

مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این جلسه ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود علوی وزیر اطلاعات و چند تن از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی این موضوع در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در این جلسه، بحث‌های مفصلی درباره ایرادهای وارد شده به CFT مطرح و قرار بر این شد کارگروهی متشکل از اعضای شورای نگهبان، کمیسیون امنیت ملی مجلس، وزارت اطلاعات و مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شود تا ایرادات شورای نگهبان به این لایحه را بررسی کنند.

صفاری نطنزی افزود: اگر ایرادهای شورای نگهبان به این لایحه قابل رفع بود، کارگروه مذکور متن پیشنهادی خود را برای اصلاحیه تهیه و آن را در اختیار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار می‌دهد که پس از جمع بندی در کمیسیون به صحن علنی مجلس برود.

وی اظهار داشت: اما در صورتی که ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT قابل اصلاح نباشد و شورای نگهبان آن را قانع کننده نداند، در نهایت این لایحه برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید