سرمایه گذاری در میادین نفتی برای بهبود تولید نفت باید ادامه دار باشد

    کد خبر :420791

رئیس دوره ای اوپک طی گزارشی اعلام کرد کشور های تولید کننده نفت باید برای بهبود تولید سرمایه گذاری را در طولانی مدت انجام دهند.

سهیل المزروعی در گزارشی که اخیرا به عنوان رئیس دوره ای اوپک منتشر کرده است به نکاتی در خصوص تولید و وضعیت سرمایه گذاری در منابع هیدروکربوری اشاره کرده است

رئیس دوره ای سازمان بین المللی کشور های صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرده است عوال متعددی روی قیمت های نفت تاثیر می‌گذارد به طوریکه این عوامل می تواند به طور مستقیم تحت نظر کشور های صادر کننده عضو و یا غیر عضو باشد.

برای آنکه این عوامل در بازار کمترین تاثیر را داشته باشد نیازمند همکاری مشترک بین تولیدکنندگان نفت است که از سالهای گذشته به طور طولانی مدت وجود داشت است و این کشور ها در طولانی مدت تولیدات خود را مورد رصد قرار داده اند و این رصد در بالاترین سطح نیز وجود داشته است.

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات و رئیس دوره ای اوپک نیز در ادامه این گزارش اعلام کرده است این روزها شاهد بازگشت تولید نفت هستیم و کشورهای تولیدکننده نفت انتظار دارند تا با شرایط تولید نفتشان به مرحله قابل اتکایی برسد و در سال‌های آتی نیز شرایط تولید کمی بهبود خواهد یافت زیرا سرمایه گذاری در بخش تولید در دست اقدام است و همه باید سرمایه گذاری های طولانی مدت را بازگردانند.

تولیدکنندگان نفت باید از دوره های بازار قبلی نفت یاد بگیرند و برایشان تجربه ای شده باشد و این کاهش در سرمایه گذاری‌ها به وضوح تهدید جدی برای عرضه نفت در آینده است.

وزیر انرژی امارات متحده عربی و رئیس دوره ای اوپک گفت هماهنگ سازی و همکاری برای موفقیت تولید نفت باید ادامه دار باشد

به گزارش فارس ،طبق گزارشی که المزروعی منتشر کرده است تلاش برای تقویت کمیته فنی مشترک و کمیته پیگیری مشترک مصوبات وزرای عضو ادامه می یابد تا به صورت منظم و با کیفیت به بازار گزارش دهد و که البته این کمیته مجهز به مکانیزم نظارت و ارزشیابی شفاف و قابل اعتمادی است که برای اعضا بسیار مهم است.

نکته حائز اهمیت این است که اوپک حمایت می کند از گفت وگو دو یا چند جانبه میان همه بازیگران اصلی تولید کننده نفت زیرا معتقد است می تواند این گفت وگو شرایط بازار را بهبود بخشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید