تحریم های آمریکا علیه ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم

    کد خبر :420772

وزیر انرژی روسیه گفت: «تحریم‌های آمریکا علیه ایران را که بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل به صورت یک جانبه اعلام کرد، به رسمیت نمی‌شناسیم. ما به دنبال سازوکاری برای همکاری هستیم که یکی از آنها تسویه پول کالاهای عرضه شده به ارزهای ملی است.»

وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو همچنان به دنبال سازوکاری برای همکاری با ایران است.

الکساندر نوآک در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، روسیه ممکن است به منظور ادامه همکاری‌های تجاری با ایران، تسویه پرداخت‌ها را به ارزهای ملی دو کشور انجام دهد.

نوآک توضیح داد: «تحریم‌های آمریکا علیه ایران را که بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل به صورت یک جانبه اعلام کرد، به رسمیت نمی‌شناسیم. ما به دنبال سازوکاری برای همکاری هستیم که یکی از آنها تسویه پول کالاهای عرضه شده به ارزهای ملی است.»

به گفته نواک که ریاست کمیسیون بین الدولی ایران و روسیه را نیز بر عهده دارد، این گام، مسکو را به توسعه همکاری با ایران قادر می‌سازد.

به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: «اعلام تحریم‌ها علیه ایران، وضعیت جدیدی برای ما نیست. تا سال 2015 که تحریم‌ها برداشته شد، ما با ایران همکاری داشتیم و همکاری‌های تجاری و اقتصادی را با ایران توسعه داده بودیم.»

نخستین دور تحریم‌های ایران در 7 آگوست (16 مرداد97) اجرایی شد و بخش خودرو، تجارت طلا و فلزهای گران‌بها را هدف گرفت. دور دوم این تحریم‌ها شامل تحریم‌های بخش نفتی نیز در 5 نوامبر (14 آبان ماه) اجرایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید