فهرست پیش سازهای مواد مخدر به گمرک های کشور اعلام شد

    کد خبر :420763

مدیرکل واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه ای به گمرک های اجرایی سراسر کشور کلراید (کلرواستیل)، پیپریدون، پیپریدون و استواستوتیتریل را به عنوان پیش ساخته ماده مخدر معرفی کرد.

به گزارش یکشنبه تارنمای گمرک، این بخشنامه بر اساس نامه یکم اردیبهشت ماه سازمان غذا و دارو و دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه ابلاغ شد.
«پیروز افشار» سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش از این در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که با تجهیز گمرک ها و گذرگاه های مرزی، از ورود حدود ٧٠ درصد مواد پیش ساز مخدر به کشور جلوگیری شده ‌است.

** ترخیص دستگاه های کشاورزی مستعمل منوط به نظر مرکز واردات گمرک
مدیرکل واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک در بخشنامه دیگری موافقت برای ثبت سفارش و واردات همه کالاهای دست دوم مشمول استاندارد اجباری را با توجه به ابراز نظر کردن سازمان ملی استاندارد لغو کرد.
بر اساس بخشنامه ابلاغ شده، باید از ترخیص دستگاه های کشاورزی دست دوم همچون تراکتور کشاورزی، کمباین غلات، کمباین برداشت پنبه، گوجه فرنگی، زیتون، سیب زمینی و ذرت قند، ماشین برداشت کاه و علوفه و سایر ماشین های برداشت جلوگیری و مراتب به مراکز ارسال شود.

** شرطی برای واردکنندگان کالاهای سرمایه ای و بادوام
در بخشنامه ای دیگر، گمرک های اجرایی موظف شدند ساز و کار جدید واردات کالاهای سرمایه ای و بادوام را اجرا کنند.
براساس این بخشنامه مقرر شد قبل از صدور ثبت سفارش برای اشخاص حقیقی و حقوقی، واردکنندگان این کالاها براساس فهرست کالایی قابل ارائه توسط سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و معاونت امور صنایع به سامانه مورد نظر مراجعه و پس از ارائه تعهدات لازم برای ثبت سفارش اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید