پکن: هیچ کشوری به خاطر همکاری با چین بدهکار نمی‌شود

    کد خبر :420739

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به انتقاد آمریکا از این کشور، اعلام کرد که هیچ کشوری به خاطر همکاری با چین بدهکار نمی شود.

«هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به انتقادات آمریکا از کمک چین به کشورهای در حال توسعه، اظهار داشت که هیچ کشور در حال توسعه ای، به دلیل همکاری با چین، خود را در بدهکاری قرار نمی دهد. آمریکا باید از انتقاد از دیگران خودداری کند و سخن و عمل خودش را یکی کند.

چونینگ گفت: ما به اظهارات آمریکایی ها توجه کردیم. چین بر اساس احترام متقابل و سود متقابل، همکاری خوبی با بسیاری از کشورهای جهان ایجاد می کند. با ترویج این همکاری، ما با پیروی از اصول عدالت و صداقت به بهترین نحو آن، به توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشورها کمک می کنیم.

وی افزود: ما از آمریکایی ها می خواهیم که اظهارات غیر مسئولانه علیه دیگران، نگویند و اقدامات خود را با گفته هایشان هماهنگ کنند. کمک های ارائه شده توسط چین، به هیچ وجه شرایط سیاسی را دربر نمی گیرد و به طور کامل با اراده دولت ها و مردم این کشورها مرتبط است.

به گزارش مهر ،گفتنی است که پیشتر، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی به شدت از پروژه زیربنایی چینی به نام یک کمربند، یک راه انتقاد کرد و گفت که بسیاری از برنامه های با کیفیت پایین، کشورهای در حال توسعه را با وام های سنگین تحت فشار قرار می دهد. آمریکا و دموکراسی، شرکای بهتری نسبت به چین اقتدارگرا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید