دلالان، بازار ماهی تهران را به هم ریختند

    کد خبر :420730

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران دلیل افزایش قیمت ماهی در بازار پایتخت طی روزهای اخیر را کمبود تولید، فعالیت دلالان و افزایش شمار واسطه گران خواند.

مهدی یوسف خانی، نرخ ماهی که در بازار 14 هزارتومان بود به علت شرایط مذکور به 28 هزارتومان در تهران رسیده است.
وی بر برخورد جدی با دلالان که در شرایط کنونی بازار و تولید با سوءاستفاده، زمینه افزایش قیمت ها را فراهم می آورند تاکید کرد.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهلی تهران همچنین با بیان اینکه قیمت مرغ طی چند وقت اخیر نه تنها افزایش نداشته بلکه با کاهش نیز همراه بوده است گفت: نرخ مرغ تا سه ماه گذشته به 12 هزار تومان رسیده بود اما اکنون قیمت آن بسیار پایین تر است.
وی با بیان اینکه مرغ زنده در محل مرغداری در بازار امروز هفت هزار و 200 تومان و مرغ گرم برای مصرف کننده 10 هزار و 500 تومان قیمت خورده است، افزود: اکنون این دو قیمت با یکدیگر همخوانی دارند.
یوسف خانی با بیان اینکه تولیدکنندگان می گویند که این قیمت برای آنها به صرفه نیست، گفت: این افراد معتقدند باتوجه به نرخ نهاده ها و قیمت تمام شده برایشان قیمت مرغ نباید از هفت هزار و 200 تومان کمتر باشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران به آخرین وضعیت صادرات مرغ اشاره و بیان کرد: اکنون صادرات این محصول به کشورهای عراق و افغانستان در وضعیت مناسبی قرار دارد.
به گزارش ایرنا ،یوسف خانی با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ در بازار به دلیل کاهش تولید با افزایش شدیدی همراه بوده است گفت: اخیرا شرکت پشتیبانی امور دام از طریق توزیع تخم مرغ با قیمت هر شانه 13 هزار و 800 تومان اقدام به تنظیم بازار کرده است.
وی اظهارامیدواری کرد که برنامه ریزی برای تنظیم بازار متناسب با نیاز بازار انجام شود تا بتواند تاثیر کاملی بر بازار داشته باشد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید