مکرون و مرکل در برلین دیدار می کنند

    کد خبر :420677

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: سران فرانسه و آلمان امروز یکشنبه برای گفتگو در مورد طرح تشکیل ارتش اروپایی در برلین، با یکدیگر دیدار می کنند.

یک هفته پس از شرکت رهبران جهان در مراسم بزرگداشت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر طی دیداری در مورد راه های تقویت اتحادیه اروپا گفتگو خواهند کرد.
سران آلمان و فرانسه در دومین دیدار خود طی کمتر از یک هفته، به احتمال زیاد به بررسی هرچه بیشتر طرح تشکیل ارتش اروپایی خواهند پرداخت؛ پیشنهادی که خشم ترامپ را برانگیخته است.
افزون بر این، چالش های گریبانگیر اتحادیه اروپا همچون مسئله برگزیت و درگیری ها بر سر بودجه ایتالیا، به این دیدار حساسیت خاصی بخشیده است.
به گزارش ایرنا ،خبرگزاری فرانسه ادامه داد: مکرون و مرکل هردو از معتقدان به همگرایی جهانی بوده و در مقابل ظهور نیروهای پوپولیست و ضدمهاجرتی در اروپا و موضع انزواگرایانه ی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ایستاده اند.
به نقل از فرانس پرس، پیام مکرون در جریان مراسم گرامیداشت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول این بود که ملی گرایی های روزافزون در جهان، دنیا را بی ثبات کرده است. وی در ادامه تشکیل ارتش اروپایی را راهی برای نشان دادن اتحاد در میان کشورهای قاره اروپا دانست.
مرکل از این پیشنهاد استقبال کرده است.
این طرح اما چندان به مزاق رئیس جمهوری آمریکا خوش نیامد. وی سه شنبه گذشته در توییتی این دو مقام اروپایی را مورد تمسخر قرار داد و نوشت: «اگر آمریکا نبود، فرانسوی ها باید در پاریس آلمانی یاد می گرفتند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید