سازمان دیده بان حقوق بشر: دولت مصر به دنبال نابودی جامعه مدنی است

    کد خبر :420634

سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به بازداشت دهها فعال حقوق بشری و مدنی در مصر آنرا به منزله تلاش قاهره برای نابودی جامعه مدنی مصر دانست.

سازمان دیده بان حقوق بشر از ادامه اقدامات سرکوبگرانه در مصر و بازداشت ۴۰ فعال حقوقی و سیاسی و مدنی از اواخر اکتبر گذشته تاکنون خبر داد که فعالیت آنها در راستای اقدامات بشردوستانه و حقوقی از خانواده های بازداشت شدگان سیاسی بوده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای امنیتی مصر نه قرار بازداشتی ارائه داده و نه به خانواده ها بازداشت شدگان و وکلای آنها اجازه اطلاع یافتن از مکان بازداشت این افراد را می دهند.

«مایکل بیج» معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی مصر تاکنون به ناپدید شدن مردان و زنان شجاعی منجر شده است که به دنبال حمایت از ناپدید شدگان بودند. به نظر می رسد که دولت مصر قصد دارد باقیمانده جامعه مدنی مصر را نابود کند. ۴۰ نفر بازداشت شده اند.

به گزارش مهر، این در حالی است که سازمان عفو بین الملل نیز در اوایل ماه جاری میلادی بیان کرده بود که مقامات مصری حداقل ۱۹ نفر از وکلا و فعالان حقوق بشری که هشت نفر از آنها را زنان و یازده نفر را مردان تشکیل می دهند، بازداشت کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید