مهار و تنظیم ۴.۵ میلیارد مترمکعب آب سطحی در ۴ سال گذشته

    کد خبر :42060

وزیر نیرو گفت: با بهره برداری از سد سردشت میزان آب تنظیم شده در ۴ سال گذشته و در دولت یازدهم به ۴.۵ میلیارد مترمکعب رسید.

به گزارش ایلنا، “حمید چیت چیان” امروز پنجشنبه در آیین آغاز آبگیری سد مخزنی “سردشت” در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه خدمتگزاران صنعت آب و برق در آستانه عید سعید فطر هدیه ارزشمندی را برای مردم سردشت تقدیم کرده اند، اظهار کرد: اولین طرح سامانه فاضلاب سردشت بود که مشکل فاضلاب شهری را در لین شهر برطرف کرد و دومین طرح نیز سد سردشت است که وجود این سد باعث رونق کشاورزی و گردشگری در این شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت های دولت در عرصه مدیربت آب کشور گفت: این نکته را برای قدردانی من از سرداران میدان سازندگی است که در نقاط دوردست کشور بی نام و نشان کار می کنند و در این دولت توانستند بیش از ۳۱ سد بزرگ را به بهره برداری برسانند.

وی با اشاره به تخصص بالای مهندسان ایرانی در طرح های مهار آب گفت: از آغاز دوره سدسازی در کشور همه سدها به دست مشاور و پیمانکار خارجی اجرا می شد، اما پس از انقلاب با تکیه بر توان داخلی، صنعت سدسازی شکوفا شد و در دولت یازدهم به اوج رسید.

وی ادامه داد: از سال ۵۷ تا ۹۲ در کشور ما حدود ۲۰ میلیارد مترمکعب آب استحصال شده است، اما در این دولت که سد سردشت نیز ۳۱ امین سد افتتاح شده آن است، در مجموع حدود ۴.۵ میلیارد مترمکعب آب مهار و تنظیم شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید