دعوای شدید نمایندگان سوریه و اسرائیل در سازمان ملل بر سر جولان

    کد خبر :420545

میان نماینده سوریه و اسرائیل در سازمان ملل درخصوص آینده جولان اشغالی درگیری لفظی صورت گرفت.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان تاکید کرد که دمشق حاکمیتش بر جولان را یا به طور مسالمت‌آمیز و یا جنگ پس خواهد گرفت اما دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در این سازمان مدعی شد که این رژیم از جولان خارج نخواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: مجمع عمومی با اکثریت آرا به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی رای مثبت داد، اشغالگری اسرائیل بر این منطقه را محکوم و تمامی اقدامات این رژیم اشغالگر در این منطقه را باطل و بیهوده دانست.

جعفری در ادامه افزود: رای منفی آمریکا علیه پیش‌نویس جولان اشغالی بیانگر این پیام آشکار است که نقشی که واشنگتن مدعی آن است و خود را ناظر بر روند صلح در خاورمیانه می‌داند، پایان یافته است.

نماینده تل‌آویو در سازمان ملل نیز تصریح کرد: جولان جایگاه حساسی به مراتب برای امنیت دولت عبری دارد و اسرائیل هرگز از جولان خارج نمی‌شود و وقت آن رسیده است که جامعه جهانی آن را بپذیرد.

جعفری در پاسخ به اظهارات دنی دانون تاکید کرد نماینده اسرائیلی از درک پیام قانونی و سیاسی‌ تصویب قطعنامه عاجز است. سلسله اشتباهات فاحش نشان دهنده عدم درک رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، نماینده سوری تصریح کرد: جولان در میان حملات موشکی و جنگنده‌های پیشرفته اهمیت استراتژیک و نظامی را از دست داده است اما این منطقه به هر حال منطقه‌ای سوری است و اسرائیل چه بخواهد چه نخواهد به آغوش سوریه باز خواهد گشت.

وی در پایان گفت: زمانی که نماینده اسرائیلی می‌گوید که اسرائیل از جولان خارج نمی‌شود، باید بداند که اگر به قطعنامه‌های بین‌المللی برای بازگرداندن جولان اشغالی به سوریه پایبند نباشد گزینه‌های دیگری گشوده می‌شود که گزینه جنگ است. ما جولان را به صورت مسالمت‌آمیز و یا جنگ پس خواهیم گرفت و این پیام ما به اسرائیل و نماینده آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید