شرایط ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری ریلی فراهم شود

    کد خبر :420531

عضو کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش ریلی اهتمام خوبی دارد اما متولیان باید شرایطی لازم را فراهم کنند.

«جواد سمساریلر»افزود: سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری دولت در زیرساخت های صنعت حمل و نقل ریلی نشان دهنده توجه دولت به توسعه این بخش است تا سهم این بخش در جابجایی بار و مسافر در کشور افزایش یابد.
وی یادآوری کرد: وسعت جغرافیایی کشور و گسترش شبکه ریلی، فضای کار در این زمینه را بیشتر کرده است.
سمساریلر ادامه داد: مسوولان برای توسعه حمل ونقل چند وجهی و ترکیبی باید به کاهش زمان انتقال کالا از طریق شبکه ریلی بیش از پیش توجه کنند.
وی گفت: کاهش زمان سیر قطارهای باری برای بهره گیری بیشتر بازرگانان و صاحبان کالا از حمل و نقل ریلی مهمترین عامل موفقیت این بخش است.
به گزارش ایرنا، در قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است برای تقویت اقتصاد حمل ونقل ریلی و ترغیب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در این زمینه، «سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در ساخت و بهره‌برداری از حمل ونقل ریلی درون شهری و برون‌شهری، همانند سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده و مشمول قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته شود.
همچنین مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی علاوه بر معافیت های مشمول بند 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه می شود.
به گزارش ایرنا ،همچنین در بند الحاقی آمده: وزارت راه و شهرسازی موظف است شرکت حمل و نقل ریلی مسافری حومه ای را با هدف ساماندهی حاشیه شهرها و توسعه امور حمل و نقل ریلی حومه ای و ساخت خطوط مستقل حومه ای در زیرمجموعه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید