مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری فارس مطرح کرد:

لزوم تخصیص سهمی از نفت و گاز به بانوان و خانواده

    کد خبر :420494

‌مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس خواستار اختصاص بخشی از اعتبارات نفت و گاز استان به امور زنان و خانواده خصوصاً در جنوب استان فارس شد.

سید معصومه دستغیب یکشنبه ۲۷ آبان ماه در جلسه هم‌اندیشی پیرامون فعالیت‌های مشترک امور بانوان و اداره کل ورزش و جوانان، حوزه زنان و خانواده را نیازمند گفت و گوی بین فردی و بین سازمانی دانست و افزود: توجه به مسائل زنان و خانواده باید به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل کشور مورد توجه قرار گیرد‌.

وی نتیجه مرتفع سازی مسائل و مشکلات زنان را امنیت خانواده و در پی آن امنیت جامعه دانست و افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم نگاه ها به حضور فعال زنان در جامعه تغییر کرده است اما به اعتقاد ما این تغییر هنوز هم کافی نیست‌.

دستغیب حضور مدیران و مشاوران زن در اداره‌های آموزش و پرورش و فرمانداری‌ها و همچنین احیای معاونت بانوان در اداره‌های کل ورزش و جوانان استان‌ها را نشانه‌هایی از عزم دولت برای تغییر نوع نگاه به مسائل مربوط به حوزه زنان دانست و افزود: زنان باید با استفاده از ظرفیت ‌ های رسانه‌ای به دنبال مطالبات خود باشند‌.

‌مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری فارس جوانان امروز را نسلی پر امید و پر انرژی دانست و افزود: نمی‌توان نقش تأثیرگذار مطالبه‌گری این نسل را در تغییر نوع نگاه ها به حوزه زنان و خانواده انکار کرد‌.

دستغیب در عین حال از تخصیص ناعادلانه امکانات در برخی از بخش‌های جامعه انتقاد و اضافه کرد: امروز شهرداری‌ها و شوراها از امکانات بسیار خوبی برخوردارند که می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق برخی از تبعیض ‌ های موجود را برطرف کرده و زمینه ایجاد عدالت اجتماعی بین زنان و مردان را فراهم کنند.

وی وجود تنها سه باغ مخصوص بانوان در استان فارس را نشانه‌ای از همین تبعیض عنوان و خاطرنشان کرد: سهم کلانشهر شیراز تنها یک باغ است.

‌به گزارش ایسنا‌،دستغیب خواستار توجه ویژه و اساسی مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز جامعه به مسائل مرتبط با حوزه زنان و خانواده خصوصا بحث ورزش آنها شد و با قدردانی از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در توسعه نرم افزاری و سخت افزاری ورزش گفت: امروز زنان همپای مردان در جامعه نقش موثر و سازنده‌ای ایفا می‌کنند پس باید زمینه ایجاد سلامت، نیرومندی و طراوت برای آنها فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید