حمله فدراسیون فوتبال به کارشناسِ بی‌بی‌سی که ده ها عکس با مهدی‌تاج دارد!

  • آرشیو
  • یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۳۱
    کد خبر :420433

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، امروز در بیانیه ای ضمن دروغگو خواندن یک فرد ایرانی خارج نشین فعال در حوزه فوتبال کشورهای عربی، اتهام جنجالی که وی متوجه دستیار کی روش در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی کرده است را تکذیب کرد و به دفاع از کادر فنی کی روش مقابل اتهام خوشحالی آنها از ناکامی پرسپولیس پرداخت.

به گزارش تابناک؛ فارغ از درست یا نادرست بودن ادعای فدراسیون فوتبال در این بیانیه و وارد ساختن اتهام دروغگویی به این کارشناس، در بخشی از این نامه برای حمله به شخصیت این فرد ـ که مهرداد مسعودی نام دارد ـ وی را «کارشناس بی بی سی فارسی» خطاب کرده اند. این فرد البته مدت هاست درباره مسائل فوتبال با بخش فارسی این بنگاه خبرپراکنی انگلیسی همکاری داشته و بارها از طریق این شبکه ماهواره ای درباره مسائل فوتبال کشورمان به اعلام نظر و تحلیل پرداخته و این موضوع سوژه جدیدی نیست که فدراسیون فوتبال بسان یک اهرم از آن استفاده کرده تا این افشاگری اخیر او را هدفمند و با قصد و منظور قبلی برای تخریب تیم ملی ایران نشان دهد.

اما نکته مهم اینجاست که مسعودی طی یکی دو سال اخیر و در دوره ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، بارها در کنار او دیده شده و رئیس فدراسیون فوتبال ایران بدون توجه به سبقه همکاری این فرد با شبکه بی بی سی، با وی در یک قاب دیده شده که عکس ها هرگز اتفاقی و تصادفی نیست! تاج در بازدید از امکانات مجتمع فوق مدرن اسپایر قطر در دهها عکس کنار این فرد دیده شده است، در حالی که می توانست حضور او را با فدراسیون میزبان در میان گذاشته و از شیوخ قطری بخواهد یک راهنمای فارسی زبان دیگر به او معرفی کنند تا حرف و حدیثی متولد نشود.

با این حال، مهدی تاج نه تنها نارضایتی و عدم خشنودی اش بابت همراهی این «کارشناس بی بی سی» را اعلام نکرد که در اقدامی عجیب، در مراسم استقبال از جیانی اینفانتینو در فرودگاه مهرآباد تهران، همین یک هفته پیش مسعودی را نیز با خود برد! اگر تاج این چهره را غیرموجه می دانست، چه توجیهی برای این همراهی وجود داشته است؟ آیا تاج آن موقع از رابطه کاری مسعودی با بی بی سی بی خبر بوده؟ اگر باور کنیم که مهدی تاج بی خبر بوده، آیا هیچ فرد دیگری در فدراسیون نبوده که به جناب رئیس این موضوع را گوشزد کند؟

مسعودی تا امروز میلیون ها تومان از همکاری با تیم ملی ایران و فدراسیون کشورمان سود برده و کسب درآمد کرده است. او در برگزاری برخی برنامه های برون مرزی و برقراری برخی ارتباط های مهم نقش کلیدی داشته و بسیار بعید است به رقم منفعت مالی از تیم ملی، چنین موضوع حساسیت برانگیزی را به دروغ مطرح کرده و از تخیلات خودش ساخته باشد.

عکس های زیر به وضوح نشان می دهد، این کارشناس فوتبال خارج نشین ایرانی که از قضا شایعه شده به خاطر نفوذش احتمالا مسئولیت دپارتمان رسانه ای جام جهانی 2022 قطر را نیز بر عهده خواهد داشت، رابطه حسنه ای با مهدی تاج دارد و بدون اینکه نقشی در فدراسیون فوتبال ایران یا ای اف سی داشته باشد، پای پله هواپیمای اختصاصی رئیس فیفا در تهران دیده می شود و در قلب تصویر آغوش کشیدن اینفانتینو توسط تاج لبخند می زند.

به نظر می رسد، حالا که پایگاه رسمی اطلاع رسانی فدراسیون برای سرپوش گذاشتن روی حرکت زشت دستیار آماتور کی روش، تکذیب کرده، این قسمت را ناشیانه عمل کرده و ناخودآگاه انگشت اتهام را سوی رئیس خود نشانه رفته است.

با این نگاه فدراسیون فوتبال؛ تقوی در لیگ برتر چه می کند؟

البته جالب است بدانید، یکی دیگر از کارشناسان پرکار فوتبالی در بی بی سی که به مراتب بیشتر و طولانی تر از مسعودی روی آنتن این شبکه متعلق به دولت بریتانیا حضور یافته است، اکنون در مدت کوتاهی پس از بازگشت به ایران در لیگ برتر به جایگاه سرمربیگری در تیم بزرگ تراکتورسازی رسیده و همین فدراسیون آقای تاج برای او کارت مربیگری صادر کرده است.

محمد تقوی، سرمربی فعلی تراکتورسازی ـ که طی هفته های اخیر پس از جدایی توشاک، هدایت تراکتوری های پرستاره را بر عهده گرفته و نتایج خوبی هم کسب کرده است ـ سال ها کارشناس بی بی سی بود و بارها روی آنتن این شبکه رفته است؛ پس اگر همکاری با این تلویزیون خارجی از نگاه فدراسیون جرم یا حداقل خطا محسوب می شود، باید فکری به حال محمد تقوی کرد، نه اینکه با علم به زندگی او در انگلیس، منتظر بمانیم و بعدها اگر کاری را از او قبول نداشتیم، انگ بیگانه پرستی و وطن فروشی به او چسبانده و از کشور برانیم. ادامه این تناقض برای فدراسیون فوتبال خوب نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید